elektromobily

Ilustrační fotografie. Komentář

Spory o emisní normy a Česko proti Euro 7. Jaká auta budeme řídit?

To, že náš život ovlivňují často maličkosti, není jistě třeba připomínat. Právě probíhající vášnivé diskuse o nových emisních normách Evropské unie jsou toho dobrým příkladem. Škoda jen, že kvůli maličkostem nám mezi prsty zbytečně protékají ty „velké“ a „důležité“ skutečnosti. Připomíná to totiž jeden velmi známý „kus“: Mnoho povyku (možná) pro nic. Hodně důležitá otázka, která může člověka napadnout je, zda je skutečně nějaké to množství určitých látek z výfukových plynů motorů ve všech možných souvislostech důležitější než (nadneseně) čistší a zdravější ovzduší na planetě Zemi?
Elektromobil, ilustrační fotografie.

Sáhneme si kvůli éře elektromobilů hlouběji do peněženek? Studie odhalují, jak se změní ceny aut

Nedávno ukončený Mnichovský autosalon, který ukázal stále se zvětšující náskok zejména čínských výrobců, a i další studie o auto segmentu, otevírají stále naléhavěji řadu otázek. Kolik vlastně budou stát auta? A obstojí evropský automobilový segment v rychle rostoucí konkurenci? Nebo může automobilový prodej potkat stejný trend jako třeba v potravinářství, kdy si lidé budou jen ve větší míře kupovat nové vozy v nějakých cenových akcích? A kdy se třeba srovnají ceny elektromobilů s cenami aut se spalovacím motorem? 
Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto.

EU se může stát stejně závislou na čínských bateriích, jako byla na energii z Ruska

Podle strategického dokumentu vypracovaného španělským předsednictvím Rady EU, který má k dispozici agentura Reuters, by Evropská unie do roku 2030 mohla být stejně závislá na Číně v oblasti lithium-iontových baterií a palivových článků, jako byla v oblasti energie před konfliktem na Ukrajině na Rusku. Tato závislost na Číně by mohla mít důležité důsledky pro energetickou bezpečnost a strategickou nezávislost EU.
Nákladní loď Fremantle Highway postihl požár.

Požár lodi u Nizozemí kvůli elektromobilu: Jeden mrtvý, hrozí ekologická katastrofa

Minulé úterý vzplála u nizozemského pobřeží nákladní loď Fremantle Highway převážející bezmála tři tisíce vozidel. Při tragédii zemřel jeden člověk, dalších několik se zranilo poté, co museli skočit přes palubu kvůli rychle se šířícímu požáru. Nizozemské úřady loď původně směřující do Singapuru po několika dnech hašení odtahují. 
Martin Kupka (ODS)

Kupka musel před provozovateli čerpacích stanic hájit kontroly marží

Ceny paliv už neohrožují dopravce, trh se podařilo stabilizovat, prohlásil na dnešním Kongresu Čerpačka v Čestlicích u Prahy ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podle něj k tomu přispěly i kontroly marží. Kupka se v projevu také věnoval budoucnosti čerpacích stranic a nízkoemisní mobilitě. 
Nabíjecí stanice pro elektromobily

Počet dobíjecích stanic pro elektromobily stoupl o třetinu, v Česku je jich 1364

Počet dobíjecích stanic pro elektrická auta loni v Česku vzrostl o více než 30 procent. V závěru loňského roku stát evidoval 1364 stanic, které byly rozmístěny v celkem 1200 lokalitách. Vyplývá to ze statistik ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). V současnosti je v ČR registrováno kolem 15.000 elektromobilů, další desetitisíce tvoří hybridy.
Elektromobil, ilustrační fotografie. Komentář

Evropa přihlíží růstu další jednostranné závislosti. Problém představují auta z Číny

Možná se to jen zdá, ale nepřijde vám, že se na tom našem „starém“ kontinentu, pohybujeme takříkajíc z extrému do extrému? Ještě nedávno jsme se tu všichni chovali přesně jako v jedné filmem proslavené písni: „Kupovat potřebné energetické komodity z jednoho zdroje, ale levně? Nevadí!“ Jenže ruská agrese na Ukrajině ukázala, že to byl hodně špatný nápad. Mezitím se odhalily i další závislosti vyspělého světa na podobných „dodavatelích“, i když zatím ne se skutečnými válečnickými aktivitami. A to ať už u léků, čipů nebo potřebných součástek do vojenské munice. Jenže, jak se zdá, zatím jsme se z toho moc nepoučili.  
Nabíjecí stanice pro elektromobily

Studie: V příštích pěti letech se počet elektrických a hybridních aut více než zdvojnásobí

V příštích pěti letech se počet elektrických a hybridních aut ve světě více než zdvojnásobí z letos odhadovaných 30 milionů na 65 milionů v roce 2028. Nejrychleji se bude rozvíjet trh čistě elektrických aut, kterých by mělo být 34 milionů proti současným 12 milionům. Brzy tak překonají prodej hybridů, kterých by za pět let mělo jezdit 25 milionů. Vyplývá z aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.
Nabíjecí stanice pro elektromobily

Prodej elektromobilů loni vzrostl o 60 procent, letos zpomalí

Celosvětový prodej elektromobilů se v loňském roce zvýšil téměř o 60 procent na 10,3 milionu vozů. Vyplývá to z údajů analytické společnosti BloombergNEF. V letošním roce však společnost očekává výrazné zpomalení růstu. Prodej se měl podle její prognózy zvýší o necelou třetinu na 13,6 milionu. Údaje zahrnují automobily s čistě elektrickým pohonem a hybridní vozy, které umožňují dobíjet baterii z elektrické sítě.
Nabíjecí stanice pro elektromobily

Západ může ukončit závislost na bateriích z Číny do roku 2030

Spojené státy a Evropa by mohly do roku 2030 ukončit svoji závislost na bateriích pro elektromobily z Číny prostřednictvím nových kapitálových výdajů více než 160 miliard USD (3,8 bilionu Kč). Uvedl to list Financial Times s odvoláním na prognózu společnosti Goldman Sachs, do které měl možnost nahlédnout.
Automobilová doprava, ilustrační fotografie. Komentář

Soumrak nad auty v Evropě? Konec motorismu, jak ho známe, nebude tak jednoduchý

Prý se rychle blíží konec aut v Evropě. Možná, že jste v tuzemském mediálním prostoru tuhle zprávu v různých variantách také zaznamenali. Po letošním Mondial de l'automobile de Paris, tedy Světové výstavě automobilů v Paříži, se tohle poselství tak nějak rozletělo domácím informačním světem. Podle některých komentářů totiž byla přehlídka posledních výdobytků automobilového segmentu po čtyřech letech útrap a potíží, způsobených hlavně koronavirovými restrikcemi, „tragická“ a jasně ukázala „absolutní úpadek evropského motorismu“. 
Joe Biden

Biden uvolní prostředky na podporu výroby baterií do elektromobilů v USA

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena uvolní 2,8 miliardy dolarů (přes 70 miliard Kč) ve formě grantů na rozšíření výroby baterií do elektromobilů ve Spojených státech. Podpoří i domácí produkci nerostů. Půjčky umožní americkým výrobním a zpracovatelským společnostem vytěžit a zpracovat více lithia a grafitu, ale také nikl a další materiály pro výrobu baterií.
elektromobily a domácí nabíječka

Češi domácí nabíjení elektroaut neřeší, je pro ně údajně drahé

Češi nemají kde doma nabíjet svá elektroauta a ani to neřeší. Podle aktuálního průzkumu společnosti Schneider Electric (by) si vlastní elektronabíječku pořídilo jen 7 % z nich. Hlavním důvodem je podle nich „vysoká“ cena, o které přitom mají jen mlhavou představu. Domácí nabíjecí stanice stojí od 15 tisíc korun.
Oliver Zipse

Šéf BMW varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu

Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.
Nabíjecí stanice pro elektromobily.

Stát chce do dobíječek pro elektromobily za šest let dát 5,5 miliardy

Ministerstvo dopravy chce do roku 2027 investovat do budování dobíjecích stanic pro elektromobily 5,5 miliardy korun. Dalších zhruba 500 milionů půjde na vodíkové čerpací stanice. Dosud ministerstvo prostřednictvím Operačního fondu Doprava investovalo zhruba miliardu. ČTK to dnes řekl pověřenec ministerstva pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.

Aktuálně se děje

před 22 minutami

před 30 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 10 hodinami

Aktualizováno před 10 hodinami

před 10 hodinami

před 10 hodinami

před 11 hodinami

Nejde o špatná jablka, ale prohnilý strom Hamásu. Izrael se bouří proti zprávě o neutralitě UNRWA

Izrael kritizuje zprávu o neutralitě Agentury OSN pro palestinské uprchlíky (UNRWA). Ta přišla v pondělí s informacemi, že Tel Aviv nikdy nevyjádřil obavy ze zaměstnanců UNRWA, jejichž seznam dostává každoročně od roku 2011.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy