Městské divadlo Brno (MdB)

Hudební drama Devět křížů

RECENZE: Inscenace Devět křížů je muzikál, jakých u nás nevzniká mnoho

Nová inscenace, hudební drama Devět křížů, byla před pár dny uvedena ve světové premiéře na Hudební scéně Městského divadla v Brně. Je to příběh, který lze bezesporu označit za hororový, premiéra ale napověděla, že se po covidové pauze v Brně zrodilo opět cosi velkého, co stojí za to vidět.
Mary Page Marlowová

RECENZE: Mary Page Marlowová. Magické drama v Městském divadle v Brně

Je to pro mne opravdu zvláštní. Neznat předního amerického dramatika? Také to se mi může stát? Stalo se. Jako dramatik je Tracy Letts prý známý tím, že psal pro divadla Steppenwolf Theater , Off-Broadway a Broadway. V Evropě se proslavil hrou ZABIJÁK JOE (českou premiéru měla v Činoherním klubu v roce 1996). Za drama SRPEN V ZEMI INDIÁNŮ získal Pulitzerovu cenu a cenu Tony za nejlepší hru. Kromě psaní textů pro divadlo je v Americe znám také jako výborný herec, propagátor divadelnelních zážitků. Je pokračovatelem dramatiků Eugena O’Neilla, Tennessee Williamse či Edwarda Albeeho. Měl by tedy být u u nás známy. Možná že je a ja se se smutkem přiznávám ke své mezeře ve vzdělání.
Aleš Slanina v muzikálu Představ si...

Hvězdný divadelní program pod hvězdami a Petrovem

Malebný kout Zelného trhu ožívá neochvějně každé léto už třináct let poutavými příběhy z dílny Městského divadla Brno. I na letošní léto je pro vás již připravena vskutku rozmanitá programová nabídka plná hvězd, které můžete obdivovat na letním nebi nad vámi i na jevišti před vámi! Herecký ansámbl se ze svých kamenných scén v Lidické ulici opět přemístí i na svou třetí scénu v podmanivém prostoru Biskupského dvora, aby zde pro vás v romantických kulisách pod katedrálou sv. Petra s Pavla rozehrál napínavé, dojemné i komické, historické i pohádkové příběhy oděné do zpěvoherního hávu.
Biskupský dvůr v Brně

Městské divadlo Brno zahajuje předprodej vstupenek na letní open air představení na Biskupském dvoře

Malebný kout Zelného trhu ožívá neochvějně každé léto už třináct let poutavými příběhy z dílny Městského divadla Brno. I na letošní léto je pro vás již připravena vskutku rozmanitá programová nabídka plná hvězd, které můžete obdivovat na letním nebi nad vámi i na jevišti před vámi! Herecký ansámbl se ze svých kamenných scén v Lidické ulici opět přemístí i na svou třetí scénu v podmanivém prostoru Biskupského dvora, aby zde pro vás v romantických kulisách pod katedrálou sv. Petra s Pavla rozehrál napínavé, dojemné i komické, historické i pohádkové příběhy oděné do zpěvoherního hávu.
Sněhurka a já

RECENZE: Sněhurka a já je pohádkový muzikál Městského divadla v Brně pro celou rodinu

Herec, absolvent DiFa Jamu, režisér, taky absolvent DiFa JAMU a v neposlední řadě pedagog téže školy Stanislav Slovák má v divadle bohaté zkušenosti herecké i režijní. Není proto divu, že si se široce rozehranou pohádkou (určenou nejenom dětem) pohrál až s bujarou radostí. Popravdě, blýskalo se tam a hřmělo tak intenzivně, že být dítětem tak se… Ale dnešní děti jsou odolné. Snesou v počítačových hrách i řezání hlav motorovou pilou, takže nějaká ta scénická kouzla je nevylekají. V hledišti sedělo různorodé publikum. Od dvouletých dětí po důchodce. Ti se asi lekali navíc. Když hledištěm svištěly hromy, blesky, nebylo mi všechno jedno... Hold, věk se zapřít nedá.
Zdenek Merta

Zdenek Merta bude opět muzicírovat u klavíru v MdB

Zdenek Merta není jen známý a úspěšný skladatel a klavírista, ale také zpěvák, showman, vtipný společník a zábavný vypravěč. Diváci Městského divadla Brno jej velmi dobře znají i jako zdatného moderátora neobvyklé divadelně-hudební talk show Zdenek Merta u klavíru.
Majáky české kultury se rozsvítily na více než 100 místech ČR

Majáky české kultury se rozsvítily na více než 100 místech České republiky

Na více než 100 místech se v pondělí večer rozsvítily Majáky české kultury – světelné sloupy v místech, kde by v tu chvíli, nebýt koronavirové pandemie, normálně probíhaly divadelní představení, koncerty, projekce filmů, vernisáže výstav a další kulturní události. Za akcí stála iniciativa #kulturunezastavíš, která během jarního uzavření kulturních institucí připravila desítky venkovních akcí na pomezí cirkusu, divadla a koncertů.
Představ si...

Zemřel herec Martin Havelka

Ve věku 62 let zemřel filmový a divadelní herec Martin Havelka. ČTK informaci zveřejněnou režisérem Janem Hřebejkem potvrdila Kateřina Vižďová, mluvčí Městského divadla Brno, kde Havelka dlouhá léta působil.
O statečném kováři

RECENZE: O statečném kováři. První premiéra po nechtěné pauze v Brně

RECENZE - Tak to máme konečně za sebou. Tedy alespoň první vlnu pandemie a snad i vlnu poslední… Městské divadlo v Brně bylo připravené na spuštění svých open-aire představení, jako každé léto, na nádvoří Biskupského dvora v centru města. Diváci, obklopeni renesancí, s nádherným pozadím gotického chrámu svatého Petra a Pavla, což je dominanta města, se mohli těšit na pohádku. Ano, první premiérou byla klasická lidová pohádka, zaznamenaná Boženou Němcovou, Neohrožený Mikeš. Mnohokrát realizovaný příběh (rozhlasem, televizí, filmem) je pravidelně v médiích uváděný a velcí i malí diváci tu pohádku do detailů znají. Má smysl tak často opakovaný sujet ještě jednou uvádět? Jistěže má, pokud se té pohádky zhostí známý hudební pohádkář, Petr Ulrych.
Miltonův Ztracený ráj v nové dramatizaci

Miltonův Ztracený ráj a nová dramatizace v Městském divadle Brno

Ztracený ráj je právem považován za jedno z nejvýznamnějších děl světové literatury. Jedná se o rozsáhlou, dvanáct knih čítající epickou báseň geniálního anglického básníka Johna Miltona, která bývá svým významem přirovnávána k Homérově Odysseji. Milton pracoval na svém nejrozsáhlejším díle asi od roku 1658, během té doby dokonce přišel o zrak a závěrečné části tak diktoval již zcela slepý. Ztracený ráj poprvé vyšel v roce 1667 a i poté byl svým autorem ještě několikrát upravován. V roce 1723 byl katolickou církví zařazen na Index zakázaných knih, ze kterého byl vyškrtnut až v roce 1900.
Santiniho jazyk (MdB)

RECENZE: Santiniho jazyk aneb postmoderní výprava do fantazijní minulosti

RECENZE - Městské divadlo v Brně uvedlo jako svou třetí inscenaci sezony a padesátou sedmou inscenaci vůbec zajímavou a ojedinělou hru, která je inspirovaná literární předlohou Miloše Urbana Santiniho jazyk. Autory jevištního převyprávění jsou režisér a herec Stanislav Slovák a dramaturg divadla Jan Šotkovský.
Zdenek Merta u klavíru (MdB)

RECENZE: Zdeněk Merta u klavíru v MdB sklidi potlesk ve stoje

RECENZE - Kdo zná blíže Zdenka Mertu, ví, že je tento muž výborným a vtipným společníkem, šarmantním svůdcem nečekaných myšlenek a také pozoruhodným vypravěčem s uměním naslouchat jiným. O tom se přesvědčili i diváci v Městském divadle Brno.
Biskupský dvůr Brno

Brněnský Biskupský dvůr je centrem open air představení

Tak se nám to už končí. Léto bohaté na kulturní akce. Stojí za to se ohlédnout, třeba jen po nejbližším okolí. Pro mne to byly akce na brněnském Biskupském dvoře. Nejdřív pár základních informací: Jádro objektu Biskupský dvůr v Brně tvoří gotické proboštství brněnské kapituly, z něhož se dochovala gotická věž. Autorem renesanční přestavby z konce 16. století je stavitel Antonio Gabri.
Romeo a Julie (MdB)

RECENZE: Romeo a Julie v nevšední inscenace pod brněnským nebem

RECENZE - Slavná hra Williama Shakespeara se po letech vrátila do Brna a to na letní scéně, v Biskupském dvoře Moravského zemského muzea. Tam 15. června zahájila letní sérii představení Městského divadla v Brně, Divadla Bolka Polívky a Národního divadla Brno. Letní počasí inscenátorům i divákům přálo a tak si mohli na pozadí osvětleného chrámu Petra a Pavla užít zážitek, který opravdu nebyl každodenní.