Nejoblíbenější barva auta? Češi zůstávají konzervativní, ukazuje průzkum

Češi nakupují auta nejčastěji v bílé, šedé nebo modré barvě. Jejich pořadí je přitom stejné jako loni. Volba konzervativních barev souvisí s tím, že tři čtvrtiny vozů pořizují firmy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační foto

Podíl bílých vozů mezi nově prodávanými auty za deset měsíců letošního roku byl 29 procent, pro šedou barvu se rozhodlo 24 procent zákazníků a pro modrou 14 procent. Následují červená a černá barva.

Některé značky s přehledem nejpoužívanějších barev nekorespondují a je pro ně charakteristická jiná skladba. Například u Ferrari jasně dominuje červená s podílem 50 procent, u Maserati nebo Porsche zase vede černá.

Vozy nejprodávanější značky Škoda se nejvíce prodávají v šedé barvě, těsně následované bílou. Stejné pořadí je i u japonské Toyoty.

Prodej nových osobních aut klesl od ledna do října meziročně o 0,53 procenta na 227.488 vozů. V samotném říjnu se prodej snížil o 15 procent. První je značka Škoda se 72.646 registrovanými osobními vozy, následují Volkswagen s prodejem 21.556 aut a Hyundai.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nová Škoda Scala oficiálně představena. Podrobné informace

06.12.2018 19:31 Vůz Škoda Scala definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní…

OBRAZEM: Nová Škoda Scala se představuje. Tohle je ona

06.12.2018 19:17 Tohle je nová Škoda Scala, která je nástupcem modelu Rapid. Začne se v hlavním závodě automobilky v…

Flotily firemních aut v Česku? Podívejte se, jaké značky jsou…

02.12.2018 11:51 Nejrozšířenějšími značkami aut v tuzemských firemních flotilách jsou Volkswagen a Škoda. Koncernové…

Škoda odhalila interiér modelu Scala, poprvé sází na emocionální design

29.11.2018 11:24 Zhruba týden před světovou premiérou v Tel Avivu představuje Škoda Auto první fotografie interiéru…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama