Německé šrotovné zvýšilo zájem o Škodovky

Takzvaná šrotační prémie, kterou zavedla před časem německá spolková vláda, vede k lepším prodejním výsledkům, než se čekalo. Nejvíce z ní těží automobilky Škoda a Volkswagen.

Přidejte svůj názor

Německo se rozhodlo dát každému, kdo si do konce roku koupí nové auto, dotaci 2.500 eur. Jedinou podmínkou je ekologická likvidace vozu staršího 9 let. Zájem o finanční pomoc je však vyšší, než se očekávalo a hrozí, že uvolněné peněžní prostředky brzy dojdou. Vláda přitom vyčlenila 1,5 miliardy eur a jakékoliv další navyšování fondu odmítá.

S využitím šrotovného se v Německu dosud podařilo prodat 90.000 aut domácí značky Volkswagen a téměř 50.000 Škodovek. Na 40.000 zákazníků pak volilo automobilku Opel a 30.000 si připsal francouzský Renault i italský Fiat. Celkem se v únoru na německém trhu zvýšil meziročně odbyt nových vozů o 21,5 procenta.

Více o autech na www.autoroad.cz

Témata: šrotovné
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda Scala? Nejlevnější varianta bude za 369 900 korun, už se přijímají…

18.01.2019 09:37 Nejlevnější varianta nového modelu automobilky Škoda Auto Scala bude stát 369.900 korun. Nepůjde ji…

Nová Dieselgate? Vadné airbagy zavinily dvě desítky úmrtí, Toyota svolává…

09.01.2019 20:20 Automobilka Toyota Motor celosvětově svolá dalších 1,7 milionu vozů, z toho 1,3 milionu ve…

Připojí se do koncernu Volkswagen i Ford? Definitivně se rozhodne v…

09.01.2019 19:58 Německá automobilka Volkswagen příští týden na detroitském autosalonu představí alianci s americkou…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama