Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

Praha - Stříbrné kombi s dieselovým pohonem, metalízou, klimatizací, xenonovými světly, více než dvěma airbagy a se zabudovanou navigací - tak vypadá nejčastěji prodávané auto tuzemských autobazarů. Vyplývá to z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za uplynulých pět let.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Podle AAA Auto Indexu jasně u motoristů dominují dieselové motory. V uplynulých pěti letech převažoval prodej automobilů na benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se jich prodalo přibližně 68 procent. V následujícím roce došlo k prudkému poklesu benzínových pohonů, ale jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.

Co se týče karoserií, typ kombi se průměrně drží na velmi dobré úrovni, naopak populárnost sedanu klesá. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.

"Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste," uvedla Topolová k dynamičtějšímu odbytu aut do pěti let stáří. "Nicméně trh vozů starších pěti let vykazuje rovněž trvalé přírůstky," dodala.

Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.

AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připravena byla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 - 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.

Témata: auto, moto | Autobazar
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nová Škoda Scala oficiálně představena. Podrobné informace

06.12.2018 19:31 Vůz Škoda Scala definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní…

OBRAZEM: Nová Škoda Scala se představuje. Tohle je ona

06.12.2018 19:17 Tohle je nová Škoda Scala, která je nástupcem modelu Rapid. Začne se v hlavním závodě automobilky v…

Flotily firemních aut v Česku? Podívejte se, jaké značky jsou…

02.12.2018 11:51 Nejrozšířenějšími značkami aut v tuzemských firemních flotilách jsou Volkswagen a Škoda. Koncernové…

Škoda odhalila interiér modelu Scala, poprvé sází na emocionální design

29.11.2018 11:24 Zhruba týden před světovou premiérou v Tel Avivu představuje Škoda Auto první fotografie interiéru…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama