Při výběru starších aut jdou Češi po klasice. Chtějí stříbrné dieselové kombi

Praha - Stříbrné kombi s dieselovým pohonem, metalízou, klimatizací, xenonovými světly, více než dvěma airbagy a se zabudovanou navigací - tak vypadá nejčastěji prodávané auto tuzemských autobazarů. Vyplývá to z analýzy prodaných ojetých vozů AAA Auto Index za uplynulých pět let.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto
doporučujeme

"Prodáváme desítky tisíc aut ročně. Naše statistika proto věrně zrcadlí typické preference zákazníků v České republice. Z aktuálních údajů nám vyplynulo, že čeští zákazníci jdou takříkajíc za klasikou. Stříbrné dieselové kombi s výkonem mezi 50 a 100 kW je nejoblíbenější auto v autobazarech," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Podle AAA Auto Indexu jasně u motoristů dominují dieselové motory. V uplynulých pěti letech převažoval prodej automobilů na benzínový pohon pouze v roce 2008, kdy se jich prodalo přibližně 68 procent. V následujícím roce došlo k prudkému poklesu benzínových pohonů, ale jejich podíl na celkově prodaných ojetinách od té doby trvale roste. Podíl LPG pohonů je z hlediska počtu prodaných ojetin sice opticky malý, nicméně z alternativních pohonů je LPG nejoblíbenější.

Co se týče karoserií, typ kombi se průměrně drží na velmi dobré úrovni, naopak populárnost sedanu klesá. "Nůžky mezi sedany a kombíky se i nadále rozevírají. Svědčí to o tom, že zákazníci mnohem více zkoumají užitkovou hodnotu vozu pro rodinu. Rovněž již dávno neplatí, že druhé auto v rodině je spíše malý vůz. To se na statistice prodeje vozů kombi rovněž podepisuje," vysvětlila Topolová.

"Evidujeme trvale vyšší zájem o zánovní vozy. Také firemní klientela je v uplynulých letech více poptává. Vysvětlujeme si to změnou ekonomického klimatu od roku 2008. Citlivost na ztrátu hodnoty nových vozů bezprostředně po nákupu roste," uvedla Topolová k dynamičtějšímu odbytu aut do pěti let stáří. "Nicméně trh vozů starších pěti let vykazuje rovněž trvalé přírůstky," dodala.

Z bezpečnostních parametrů si zákazníci autobazarů nejvíce oblíbili vybavení více než dvěma airbagy. Podíl ABS na prodaných ojetých autech je též nadpoloviční.

AAA Auto Index je statistika nejprodávanější výbavy u ojetých vozů. Připravena byla na vzorku 148 321 prodaných ojetých aut z portfolia AAA Auto v letech 2008 - 2012. Společnost AAA Auto bude tuto praktickou analýzu vydávat pravidelně a chce tím odborníkům i zákazníkům ulehčit celkovou orientaci na trhu ojetin a také poukázat na trendy a preference motoristů v oblasti výbavy aut.

Loading...
Témata: auto, moto | Autobazar
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda Scala vstupuje na trh, automobilka eviduje přes 4200 objednávek

23.04.2019 11:45 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v současnosti eviduje již přes 4200 závazných klientských…

Bezpečnostní výbava nových aut se rozšíří, europarlament schválil nařízení

16.04.2019 15:18 Evropský parlament dnes schválil návrh nařízení o rozšíření povinné výbavy nových automobilů o…

Škoda Auto má v Číně nové inovační centrum

15.04.2019 17:05 Škoda Auto má v Pekingu nové inovační centrum. Zaměří se na mobilitu budoucnosti, digitalizaci,…

Státy EU stvrdily přísnější emisní normy. Co čeká výrobce osobních aut?

15.04.2019 12:28 Členské státy dnes potvrdily podobu přísnějších emisních norem pro osobní automobily a lehká…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama