FOTO: Škoda zveřejnila oficiální fotky nových faceliftů Fabie a Roomstera

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská Škoda Auto zveřejnila v úterý fotografie nových faceliftů modelů Fabia a Roomster. Novou tvář podle informací Škody dostala i modelová řada Scout, která se představí v Ženevě.

Přidejte svůj názor

Faceliftované modely Fabia a Roomster

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu. Zachovány zůstaly přednosti, jako jsou tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu, připomínající hledí přílby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů Roomster a Fabia. Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku.

V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5, nabízí nízkou spotřebu a tím i mimořádně nízké emise CO2.

„Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru, dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen samotného výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km. Zplodiny se u všech verzí modelů Fabia a Roomster s dieselovým motorem čistí v oxidačním katalyzátoru a prostřednictvím recirkulace výfukových plynů.

Témata:
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda Auto sází na elektromobily, do konce roku 2022 uvede na trh deset…

21.02.2019 09:25 Mladoboleslavská Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou…

Z výrobní linky Škodovky sjel první model Scala

07.02.2019 19:11 V závodě automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi začala sériová výroba nového modelu Scala, z…

Škoda Kamiq odhaluje svůj interiér. Sází na prostornost, eleganci a…

06.02.2019 08:34 Krátce před světovou premiérou modelu Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě ukázala Škoda první…

Nissan zruší plány na výrobu X-Trail v Británii

02.02.2019 20:50 Japonská automobilka Nissan Motor hodlá zrušit plány na výrobu nové verze malého sportovně…

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama