FOTO: Škoda zveřejnila oficiální fotky nových faceliftů Fabie a Roomstera

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská Škoda Auto zveřejnila v úterý fotografie nových faceliftů modelů Fabia a Roomster. Novou tvář podle informací Škody dostala i modelová řada Scout, která se představí v Ženevě.

Přidejte svůj názor

Faceliftované modely Fabia a Roomster

Omlazený vzhled vozů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily a zdůrazňují horizontální linii vozu. Zachovány zůstaly přednosti, jako jsou tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu, připomínající hledí přílby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů Roomster a Fabia. Modernizaci obou modelových řad doplňují dále např. nová hliníková kola, společně s novými ozdobnými kryty kol a novými odstíny laku.

V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motorizace. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. Všechny pohonné jednotky, dodávané do zemí Evropské Unie, splňují normu EU 5, nabízí nízkou spotřebu a tím i mimořádně nízké emise CO2.

„Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru, dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Cílem vývoje bylo zlepšení nejen samotného výkonu pohonných agregátů, ale i šetrnost vůči životnímu prostředí. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu. Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km. Zplodiny se u všech verzí modelů Fabia a Roomster s dieselovým motorem čistí v oxidačním katalyzátoru a prostřednictvím recirkulace výfukových plynů.

Témata:
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Řidiči, pozor. Od 1. října se mění povinná výbava vozidel a lékárnička

21.09.2018 22:05 Aktualizováno Praha - Od 1. října dojde ke změně povinné výbavy vozidel. Zmizí z ní některé položky, které mnoha…

Nový Touareg získal nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení v testech Euro NCAP

21.09.2018 00:19 Praha - Volkswagen Touareg obdržel nejlepší hodnocení od evropské organizace na ochranu…

Německá BMW v reakci na brexit zavře britskou továrnu

18.09.2018 17:47 Londýn - Německá automobilka BMW zavře hned po odchodu Británie z Evropské unie (EU) zhruba na…

Google se spojuje s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, dodá do aut systém…

18.09.2018 09:52 San Francisco - Automobilová aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si vybrala společnost Google ze…

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama