Přijíždí nejrychlejší Octavia všech dob. Seznamte se

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská Škoda Auto na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu 10. července představí nejrychlejší sériový model Octavie všech dob. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS bude na českém trhu o dva dny později, sdělila středu Škoda Auto ve své zprávě.

Přidejte svůj názor

Nová ŠKODA Octavia RS: Nejrychlejší Octavia všech dob: Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k).
doporučujeme

„Nová ŠKODA Octavia RS je sportovní třída sama pro sebe," říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Winfried Vahland. „Náš nejmladší model spojuje sílu a současně příznivou spotřebu, emoce a rozum," dodal Vahland.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou).

Dostatek síly novému modelu ŠKODA Octavia RS poskytují dva nové motory. Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový benzinový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k). Benzinový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zmíněné zrychlení u 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 s. Maximální rychlost činí 248 km/h a je tak o 6 km/h vyšší než tomu bylo u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost této motorizace je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou).

Ve srovnání s druhou generací vozu Octavia RS mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG, obě šestistupňové.

Optimální jízdní vlastnosti kompaktního sportovního vozu zaručuje moderní podvozek. Nová ŠKODA Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají nově vyvinutou víceprvkovou nápravu. Precizní vedení stopy zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny.

Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje také nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.

Prodej nového vozu ŠKODA Octavia RS bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.

Loading...
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Bezpečnostní výbava nových aut se rozšíří, europarlament schválil nařízení

16.04.2019 15:18 Evropský parlament dnes schválil návrh nařízení o rozšíření povinné výbavy nových automobilů o…

Škoda Auto má v Číně nové inovační centrum

15.04.2019 17:05 Škoda Auto má v Pekingu nové inovační centrum. Zaměří se na mobilitu budoucnosti, digitalizaci,…

Státy EU stvrdily přísnější emisní normy. Co čeká výrobce osobních aut?

15.04.2019 12:28 Členské státy dnes potvrdily podobu přísnějších emisních norem pro osobní automobily a lehká…

BMW a Daimler plánují společnou výrobu elektromobilu, má být levný

03.04.2019 11:06 Němečtí výrobci automobilů Daimler a BMW, kteří nedávno ohlásili plány společného vývoje nových…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama