Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii pro elektromobily

Vědci severoamerického vývojového institutu automobilky Toyota spolu s experty z University of Houston vyvinuli novou hořčíkovou baterii, která by se mohla stát bezpečnější a levnější alternativou současných lithium-iontových akumulátorů. Nová katoda a elektrolyt umožňují akumulátoru pracovat při pokojové teplotě a zajistit hustotu energie srovnatelnou s Li-Ion články.

Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii pro elektromobily

Použití hořčíku místo lithia zaručuje snížení nákladů a zamezuje porušování vnitřní struktury akumulátorů a tvorbě dendritů, které mohou způsobit poruchy nebo i zkraty. V hořčíku se žádné podobné procesy nevyskytují. Nevýhodou dosud vyvinutých hořčíkových baterií byl nízký výkon a kapacita.

Podle profesora fakulty elektrotechniky a výpočetní techniky Houstonské Univerzity Yana Yao se průlomu podařilo dosáhnout díky spojení nové organické chinonové katody a elektrolytu, jehož základem jsou klastrové sloučeniny boru. Objev Toyoty může urychlit komerční nasazení hořčíkových baterií, nicméně vývoj stále pokračuje.

Hustší a stabilnější baterie

Nová baterie dosahuje téměř o dva řády vyšší hustoty než předchozí prototypy hořčíkových akumulátorů. Dokáže zvládnout více než 200 nabíjecích cyklů při zachování přibližně 82 procent kapacity, je tedy vysoce stabilní. Její stabilitu lze ještě zvýšit, mimo jiné úpravou vlastností membrány.

Práce na hořčíkových bateriích, kterými se výzkumné centrum Toyoty zabývá, představují jeden z mnoha výzkumných projektů Toyoty zaměřených na novou generaci akumulátorů.

V nejpokročilejší fázi je výzkumný a vývojový program týkající se lithium-iontových baterií s tuhým elektrolytem. Jejich hustota energie má být dvakrát větší než v případě současných Li-Ion akumulátorů s kapalným elektrolytem.

Toyota na jejich vývoji od roku 2019 spolupracuje s Panasonicem, s nímž založila společné výzkumné a vývojové centrum. Spolupráce s Panasonicem má přispět k dosažení cíle ročního prodeje elektrifikovaných automobilů značek Toyota a Lexus na úroveň 5,5 milionů do roku 2030. Z toho má být jeden milion vozů zcela bezemisních.

S nedostatkem polovodičů se budou automobilky potýkat i příští rok

17.10.2021 08:05 S nedostatkem polovodičů se budou automobilky potýkat po celý příští rok. Na konferenci věnované…

V Česku do roku 2025 vznikne 3000 dobíjecích míst pro elektromobily

11.10.2021 15:58 V Česku by do roku 2025 mohlo vzniknout 3000 dobíjecích míst pro elektromobily. Vyplývá to z…

Nejsou čipy. Škoda Auto od pondělí možná zastaví výrobu, až do konce roku

07.10.2021 21:11 Aktualizováno Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od pondělí 18. října výhledově do konce roku výrazně omezí…

V Česku se letos kvůli čipům vyrobí o 150 tisíc aut méně, než se čekalo

07.10.2021 17:11 Celková výroba tuzemských automobilek se letos bude pohybovat na úrovni loňských 1,15 milionu vozů,…

Nejčastější cena ojetých aut meziročně stoupla na 169.000 Kč

01.10.2021 12:55 Cena nabízených ojetin na českém trhu se v září meziročně zvýšila o 23.000 korun na střední hodnotu…

Zimní pneumatiky zdražily kvůli nedostatku surovin a dražší dopravě

29.09.2021 12:33 Cena zimních pneumatik se meziročně zvýšila průměrně zhruba o šest procent. Důvodem je zejména…

Úřady v USA zkoumají 30 milionů aut pro podezření na vadné airbagy

20.09.2021 08:22 Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) začal zkoumat na 30 milionů aut pro…

Škoda Auto plánuje další elektromobily, udrží tak pracovní místa

19.09.2021 08:23 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se, stejně jako ostatní světové automobilky, připravuje na…

Škoda Auto dnes začala prodávat novou Fabii, má už přes 4700 objednávek

16.09.2021 10:16 Automobilka Škoda Auto dnes začala oficiálně prodávat novou generaci modelu Fabia. V předprodeji si…

Škoda Auto zastaví od 27. září výrobu, nemá čipy

16.09.2021 09:51 Aktualizováno Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od 27. září zcela zastaví na celý týden výrobu ve všech…

Související:

Právě se děje

reklama