Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii pro elektromobily

Vědci severoamerického vývojového institutu automobilky Toyota spolu s experty z University of Houston vyvinuli novou hořčíkovou baterii, která by se mohla stát bezpečnější a levnější alternativou současných lithium-iontových akumulátorů. Nová katoda a elektrolyt umožňují akumulátoru pracovat při pokojové teplotě a zajistit hustotu energie srovnatelnou s Li-Ion články.

Toyota vyvinula novou hořčíkovou baterii pro elektromobily
doporučujeme

Použití hořčíku místo lithia zaručuje snížení nákladů a zamezuje porušování vnitřní struktury akumulátorů a tvorbě dendritů, které mohou způsobit poruchy nebo i zkraty. V hořčíku se žádné podobné procesy nevyskytují. Nevýhodou dosud vyvinutých hořčíkových baterií byl nízký výkon a kapacita.

Podle profesora fakulty elektrotechniky a výpočetní techniky Houstonské Univerzity Yana Yao se průlomu podařilo dosáhnout díky spojení nové organické chinonové katody a elektrolytu, jehož základem jsou klastrové sloučeniny boru. Objev Toyoty může urychlit komerční nasazení hořčíkových baterií, nicméně vývoj stále pokračuje.

Hustší a stabilnější baterie

Nová baterie dosahuje téměř o dva řády vyšší hustoty než předchozí prototypy hořčíkových akumulátorů. Dokáže zvládnout více než 200 nabíjecích cyklů při zachování přibližně 82 procent kapacity, je tedy vysoce stabilní. Její stabilitu lze ještě zvýšit, mimo jiné úpravou vlastností membrány.

Práce na hořčíkových bateriích, kterými se výzkumné centrum Toyoty zabývá, představují jeden z mnoha výzkumných projektů Toyoty zaměřených na novou generaci akumulátorů.

V nejpokročilejší fázi je výzkumný a vývojový program týkající se lithium-iontových baterií s tuhým elektrolytem. Jejich hustota energie má být dvakrát větší než v případě současných Li-Ion akumulátorů s kapalným elektrolytem.

Toyota na jejich vývoji od roku 2019 spolupracuje s Panasonicem, s nímž založila společné výzkumné a vývojové centrum. Spolupráce s Panasonicem má přispět k dosažení cíle ročního prodeje elektrifikovaných automobilů značek Toyota a Lexus na úroveň 5,5 milionů do roku 2030. Z toho má být jeden milion vozů zcela bezemisních.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda Auto si upevnila pozici jedničky na slovenském trhu

15.01.2021 16:15 Automobilka Škoda Auto si loni upevnila pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními vozy s…

Nové logo, nová strategie: Kia představuje záměry značky a budoucnost

15.01.2021 04:33 Kia prostřednictvím speciální digitální prezentace oznámila podrobnější informace o nových záměrech…

Policie ČR dostane po vzoru Velké Británie nové vozy Škoda Scala. Bude…

14.01.2021 08:21 Škoda vyhrála veřejnou soutěž na dodávku osobních vozidel 4x2 v policejním provedení. Na základě…

Tesla míří na indický trh, registrovala tam dvě společnosti

12.01.2021 20:59 Výrobce elektromobilů Tesla je o krok blíže působení v Indii, tedy na pátém největším automobilovém…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama