Zátěžový test na Severním mysu: BMW iX prochází závěrečným zimním testováním

Nová technologická vlajková loď BMW Group završuje intenzivní program ladění systémů pohonu a podvozku – elektromotory, pohon všech kol, technologie nabíjení, vysokonapěťové baterie a tepelný management dokončují zátěžový test v extrémně chladných podmínkách.

Zátěžový test na Severním mysu: BMW iX prochází závěrečným zimním...

Rok před uvedením na trh postupuje proces vývoje sériového BMW iX podle plánu. Po představení finálního vzhledu BMW iX v rámci události #NEXTGen 2020 v Mnichově se prototypy nové technologické vlajkové lodi nyní chystají na závěrečné zimní testy na severu Skandinávie. Zátěžový test, který se koná za extrémních povětrnostních podmínek za polárním kruhem, slouží kromě jiného k jemnému doladění systémů pohonu a podvozku. Spolu s nimi procházejí náročnými testy při teplotách pod bodem mrazu také elektromotory, systém pohonu všech kol, technologie nabíjení vysokonapěťové baterie a tepelný management. 

img-responsive

Zátěžový test na Severním mysu: BMW iX prochází závěrečným zimním... | foto: BMW

Ladění a testování zavádí prototypy BMW iX až do nejseverněji položených evropských zemí. Technologie pohonu BMW eDrive páté generace a systémy podvozku musí svou funkčnost a spolehlivost prokázat v obzvláště náročných silničních a povětrnostních podmínkách na opuštěných silnicích ve finském Laponsku a na Severním mysu na norském ostrově Magerøya. Během tohoto procesu testovací inženýři vyhodnocují především spolupráci systémů pohonu a podvozku na površích s nízkým koeficientem tření. Nezabezpečené trasy, zledovatělé silnice a pro testování speciálně připravené ledové plochy na okraji polárního kruhu nabízejí ideální podmínky pro přesné sladění regulace motorů, elektrického pohonu všech kol a systémů řízení odpružení až na samé hranici podélné a příčné dynamiky vozu. 

BMW iX je prvním modelem postaveným na nové budoucí modulární platformě BMW Group. Od počátku byla koncipována pro čistě elektrickou mobilitu a díky nejnovější fázi vývoje technologie pohonu BMW eDrive, inteligentní lehké konstrukci a optimalizovaným aerodynamickým vlastnostem stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti mezi konkurenty kategorie prémiových automobilů SAV. Dva elektromotory podle současných výpočtů dohromady generují maximální výkon více než 370 kW/500 k. Nedílnou součástí zátěžových testů na Severním mysu je také finální naladění inteligentního systému pohonu všech kol BMW xDrive a adaptivní regulace obou z motorů, což kromě stability a trakce také dále zlepšuje hospodárnost BMW iX. Cílem vývoje je dosáhnout extrémně nízké kombinované spotřeby energie méně než 21 kWh na 100 kilometrů a dojezdu více než 600 kilometrů (vždy podle WLTP), což jsou hodnoty, které v této třídě nebývají typické.

Během zimních testů se musí komponenty technologie BMW eDrive vypořádat s velmi neobvyklými výzvami. Vysokonapěťové baterie a nabíjecí technologie jsou vystaveny extrémně nízkým venkovním teplotám. Rovněž displeje informující o úrovni nabití, dojezdu a provozním stavu, jakož i systém tepelného managementu, který neustále zajišťuje optimální provozní teplotu pohonného systému a vysokonapěťových baterií, prokazují svoji odolnost vůči extrémním teplotám pod bodem mrazu. 

Náročný testovací program klade na prototypy BMW iX tak vysoké nároky, jakým nebudou muset čelit po celý svůj životní cyklus. Vyhodnocení všech výsledků testů a výsledné precizní doladění všech komponent pohonu a podvozku BMW iX v následujících měsících připraví cestu pro zahájení nové éry radosti z jízdy.

Témata: BMW iX | BMW | EuroZprávy.cz

V pátek přibylo dalších 17.659 případů covidu

04.12.2021 08:18 V pátek přibylo v Česku 17.659 případů covidu, to je o 2700 míň než před týdnem. Denní přírůstek…

Vojtěch představí protiepidemická doporučení k Vánocům. Mikuláše radí…

03.12.2021 16:56 Ministerstvo zdravotnictví chystá protiepidemická doporučení k vánočním svátkům. Na on-line tiskové…

Vakcinologická společnost nesouhlasí s povinným očkováním proti covidu pro…

03.12.2021 12:19 Vakcinologická společnost nesouhlasí s povinným očkováním proti covidu-19 pro lidi nad 60 let,…

Zemřel Jaroslav Hanuš. Stál za populárním seriálem Život na zámku

02.12.2021 09:48 Dnes ráno zemřel ve věku 70 let Jaroslav Hanuš, režisér úspěšných televizních seriálů Život na…

Vakcína Pfizer/BionTech bude chránit i před omikronem, očekává výrobce

03.12.2021 17:40 Německá společnost BioNTech, která vyvinula vakcínu proti covidu-19 společně s firmou Pfizer,…

Počet nehod v zimě rok od roku klesá, někteří ale stále bourají na letních…

01.12.2021 16:39 V posledních letech mírně klesá počet nehod způsobených vlivem námrazy, sněhu a náledí na vozovce.…

Sledovali jsme ŽIVĚ: Škoda představila nový model, na indický trh uvedla…

18.11.2021 10:25 Aktualizováno Druhý sériový model po modelu Kushaq v rámci projektu INDIA 2.0, v rámci něhož je společnost Škoda…

Nejhorší část krize kolem čipů snad skončila, doufá šéf Volkswagenu

15.11.2021 16:19 Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess doufá, že nejhorší část krize kolem…

Na zimní pneu na začátku listopadu přezulo 70 procent řidičů

04.11.2021 15:45 Na zimní nebo celoroční pneumatiky letos k 1. listopadu přezulo 70 procent řidičů, což je stejně…

Průměrné stáří aut v Česku za dva roky stouplo o půl roku na 15,5 roku

31.10.2021 08:07 Průměrné stáří osobních aut na českých silnicích za poslední dva roky stouplo o více než půl roku…

Související:

Právě se děje

reklama