Žebříček BrandZ. Která automobilová značka je nejhodnotnější?

Nejhodnotnější automobilovou značkou světa je japonská Toyota před Mercedesem-Benz a BMW. Na dalších místech letošního žebříčku BrandZ skončily Tesla, Ford, Honda, Nissan, Audi VW a Porsche. Vyplývá to ze studie BrandZ, kterou sestavuje výzkumná společnost Kantar. V první stovce nejhodnotnějších značek světa jsou tři automobilky, z toho Toyota je na 48. místě.

auto, moto
doporučujeme

Značka Toyota, která je v automobilovém průmyslu první poosmé, má podle studie hodnotu 28,4 miliardy dolarů (cca 670 miliard korun), Mercedes-Benz 21,3 miliardy a BMW 20,5 miliardy. Následující Tesla má hodnotu zhruba o devět miliard USD nižší.

Toyota se orientuje na pohony s nízkými emisemi. Automobilka má nejmodernější technologie v hybridních, plug-in hybridních a vodíkových pohonech. Za více než 20 let sériové výroby hybridních pohonů dodala přes 15 milionů hybridů, a je tak jejich největším světovým výrobcem. Současně začala značka zavádět program na zavedení deseti elektrických modelů do roku 2025 a paralelně vyvíjí automobily na vodíkový pohon.

Prestižní žebříček BrandZ 100 nejcennějších globálních značek vychází z různých ukazatelů, jako jsou finanční výsledky značky, průzkumy veřejného mínění, aktuální obchodní operace a budoucí plány. Důležitým faktorem je závazek k ochraně životního prostředí a vývoj technologií šetrných k životnímu prostředí.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda Auto začala sériově vyrábět Enyaq iV, přestavba linky stála 32…

25.11.2020 16:03 Automobilka Škoda Auto začala dnes ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi sériově vyrábět…

V Nošovicích se už vyrábí inovovaný model Hyundai Kona Electric

20.11.2020 10:19 Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu modernizované verze modelu…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama