Letní pneumatiky? Čeští řidiči letos přezouvají dřív

Řidiči letos přezouvají dříve než v předchozích letech. Vyměnit zimní obutí za letní pneumatiky stihlo již 58 procent motoristů. To je o 17 procentních bodů více, než na konci loňského března. Hlavní vliv na rozhodování řidičů mělo podle Schwangmaiera teplejší počasí. Vyplývá to ze statistik serveru Pneumatiky.cz.

Přidejte svůj názor

Letní pneumatiky
doporučujeme

Více než třetina řidičů stále čeká na vyšší teploty. Necelá čtyři procenta řidičů budou přes léto dojíždět zimní pneumatiky, které již nemají dostatek vzorku.

U menších rozměrů s průměrem pod 16 palců bude letos cena spíše stagnovat. Kvůli dlouhodobě nízkým maržím navíc nemají prodejci pro zlevňování mnoho prostoru. "Meziroční pokles cen však pocítí řidiči u plášťů s většími průměry nad 17 palců. Ty zlevní v průměru o čtyři až pět procent," uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Ceny naopak porostou u služeb pneuservisů. Nejvíce se zvýší u kvalitnějších pneuservisů, zpravidla náležících pod některou z velkých sítí, které nedostatek zákazníků v sezóně rozhodně netrápí. Menší pneuservisy cílí na řidiče, pro které je primární cena. V průměru letos řidiči zaplatí za přezutí o desetinu více než loni. Nejčastěji vyjde návštěva pneuservisu v ČR na 750 až 850 Kč, u menších 15 až 16 palcových rozměrů ve velkých síťových servisech ale i nad 1000 Kč. V Praze jsou ceny za srovnatelnou službu o 100 až 200 korun vyšší.

Přezouvání na letní neprobíhá tak nárazově, jako je tomu u zimních pneumatik, kdy řidiče nutí sníh a mrazy přezout co nejrychleji. Největší zájem o přezutí je na konci března a začátkem dubna. Většina pneuservisů stále nabízí volné termíny, ale každým dnem jich ubývá. Začátkem dubna už bude mít řada z nich plno. Situace se začne znovu uvolňovat až v polovině dubna.

Nejoblíbenějším obutím v ČR je tuzemská značka Barum, na které jezdí každý pátý řidič. Nová letní pneumatika Barum Bravuris 5 HM tak postupně ovládá český trh letních pneu. Ze skladů mohou také začátkem jara zmizet nestandardní rozměry a homologované pneumatiky, které jsou navržené na míru konkrétním vozům. V menších e-shopech a pneuservisech totiž takové dezény zákazník sežene jen vzácně a i velké obchody je naskladňují v menším objemu.

Na konci března skončí povinnost mít na voze zimní pneu pokud jsou zhoršené povětrnostní podmínky nebo to přikazují dopravní značky.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama