TEST: Škoda Superb 2.0 TSI (162kW) Laurin & Klement: Hra na honěnou

Nová Škoda Superb se za dobu svého prodeje stala celkem často vídaným vozem na našich silnicích. I my jsme její v pořadí třetí generaci měli již několikrát v redakčním testu a dneškem jí tu máme znova. Pro tentokrát se jedná o exemplář s karoserií liftback v nejvyšší výbavě Laurin & Klement, přičemž pod kapotou bušilo benzínové dvoulitrové srdce o výkonu 220 koní. Ano, někteří uhodli, že tímhle motorem disponuje taktéž základní benzinová Octavie RS. Otázkou proto je, jak moc sluší Superbu dotyčná pohonná jednotka a není lepší raději o něco rychlejší, avšak stejně hladový dvoulitr s vyšším výkonem o 60 koní? Nejen na to jsme hledali odpověď.

Přidejte svůj názor

Škoda Superb 2.0 TSI (162kW) Laurin & Klement

Design

Už po několikáté tady máme vlajkovou loď škodovky, kterou už zná asi naprosto každý. Popisovat její design je proto trošku nošením dříví do lesa a každý si o třetí generaci Superba udělal svůj obrázek. Především v námi testované výbavě Laurin & Klement se jedná o skvost, který se správně zvoleným lakem karoserie a litými koly vypadá víc než hezky.

Za připomenutí stojí i fakt, že nový Superb nabízí oproti minulé generaci větší rozvor o 80 mm, z čehož těží hlavně cestující vzadu. Současně s tím je však novinka o 47 mm širší, o 6 mm vyšší a o 8 mm delší. Ve výsledku tady pak máme vůz, který se nemusí za nic stydět a snad jen v nejnižších výbavách nebude vypadat tak reprezentativně, jako v našem případě.

Nastupte si veličenstvo

Nadpis kapitoly není vůbec přehnaný, protože pokud pomineme do široka se otevírající zadní dveře, především vzadu je místa tolik, že se sem pohodlně usadí snad naprosto každý bez ohledu na váhu a délku končetin. Jen s výškou to možná bude problém, protože na rozdíl od kombíku se do liftbacku pohodlně dozadu posadí osoby do výšky 185 cm, pak už to je na hraně. V testované nejvyšší výbavě Laurin & Klement je obsaženo snad naprosto vše. Za největší zmínku stojí prvek, kdy sedadlo spolujezdce disponuje dodatečným ovládáním pro osobu vpravo vzadu. Ta si může sedačku sama posunout podle libosti, případně skoro úplně sklopit.

Kapitolou samotnou je jako vždy kufr. Ten sice přišel o originální dvojité otevírání TwinDoor, jenže díky obřím výklopným pátým dveřím dáte do kufru snad úplně vše. V základu nabídne již dobře známých 625 litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce až 1 760 litrů. Je li to někomu málo, může sáhnout po kombíku, ale ten už „spolkne" snad úplně vše.

Jízdní dojmy z testu druhé nejsilnější benzinové verze Škody Superb čtěte zde.

Témata: Škoda Superb
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

TEST: Subaru XV 1.6i EyeSight. Víte, v čem je tohle auto nejlepší na světě?

14.09.2018 15:45 Subaru XV se jako svébytný model objevilo před šesti lety a dle řeči marketingu mělo jít o zlomový…

TEST: Subaru Forester 2.0i-L dostalo nové oči, které vám zachrání krk

27.08.2018 08:50 Když jsem vloni v létě dopisoval poslední řádky o Foresteru modelového roku 2017, proslýchaly v…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Autonovinkách

reklama
reklama