TEST: Jaguar XF 3.0 S AWD Supercharged: Dravec se čtyřmi ostrými drápy

Před dvěma měsíci jsme vám prozradili, jak jezdí nový Jaguar XF s naftovým dvoulitrem a pohonem zadní nápravy. Tenkrát jsme z britského nováčka byly doslova odvařeni, jenže to jsme ještě netušili, že to nejlepší na nás teprve čeká. Do rukou se nám totiž dostala vrcholná specifikace XF S AWD, která ve svém názvu skrývá benzinový šestiválcový třílitr o výkonu 380 koní. Ten je posílán skrze automat ZF na obě nápravy, přičemž přednost dostává stále "zadek". Díky tomu zde máme divokou šelmu, která dokáže konkurenci slušně zatopit pod kotlem.

Přidejte svůj názor

Jaguar XF 3.0 S AWD Supercharged

Design

Už dříve jsme si zde řekli, že nová generace sedanu XF je oproti předchůdci o 7 mm kratší a o 3 mm nižší. Rozvor narostl o 51 mm a nyní nabízí 2690 mm. Koeficient odporu vzduchu činí 0,26 Cx, což je znát i na velmi dynamicky ztvárněném designu. Jeho ostré tváři pomáhá v základu přítomný S paket, který dodává některé specifické designové prvky.

Mezi ně se řadí sportovní přední nárazník, širší nástavce prahů, spojler na víku kufru a velká litá 19" kola. Zkrátka zde máme sedan kombinující sportovnost, eleganci a luxus. To vše pak podtrhuje tmavě modrý lak karoserie a loga S na zádi a přídi. Upřímně se nám takhle kombinace moc líbí a ve spojení s tmavými okny dává XF S znát, že za jeho volantem bude málokdy sedět řidič "andílek".

Interiér

Jestliže jste si mysleli, že XF vás už ničím nepřekvapí, pak by jste si měli zkusit námi testované ostřejší Sko. Po otevření dveří nás velice zaujala sportovní sedadla čalouněná kůží Taurus a velurem s reliéfním logem S. Posez je v nich naprosto bravurní a i delší dálniční trasy v nich řidič se spolujezdcem ztráví bez problémů. Oko snad každého zájemce o vůz pak spočine na sportovním koženém volantu s výhřevem (výhřev je za příplatek) anebo na digitální palubní štít, jehož rychloměr končí cifrou 320.

Co se týče ovladačů, s novou generací došlo k uklizení některých tlačítek. Nehrozí tak přeplácaný střed palubní desky a řidič ví přesně, kde a čím ovládat jakou funkci. Stejně jako minule se pod čelním oknem táhla decentní lišta s logem výrobce. Někoho by mohl zarazit vcelku rozměrný středový tunel, který může především v řidiči probudit stísněnost.

Zbytek testu hodně ostrého Jaguaru najdete ZDE.

Témata: jaguar xf
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama