TEST: Tenhle Nissan LEAF je naprostým unikátem. Neuvěříte, co má na střeše!

Ještě než v březnu přijede do Česka druhá generace Nissana LEAF, vyzkoušeli jsme LEAFa současného, který už brzy zmizí v propadlišti dějin jako dosud nejúspěšnější elektromobil s třemi sty tisíci vyrobenými auty. Vyfasovali jsme navíc kus, který budí pozornost víc než kdejaký supersport. Jak se s ním žije? Kolik toho v zimě ujede? A co ten květináč na střeše?

Přidejte svůj názor

Nissan LEAF 30 kWh

I když botanický název modelu evokuje jistou vegetativní část rostlin, ve skutečnosti je LEAF zkratkou anglických slov Leading Environmentally friendly Affordable Family car, symbolizující vcelku prostorný dostupný a průkopnický vůz šetrný k životnímu prostředí. Co je na tom pravdy?

Šokuje i po sedmi letech

Nebudeme si nic namlouvat. Auta, která se honosí nálepkou ECO, bývaly a v některých případech stále ještě jsou na pohled tak trochu divná. Vzpomeňme BMW i3, Toyotu Prius a třeba takovou Toyotu Mirai raději vzpomínat nebudeme. Není tedy divu, že i odcházející LEAF vzal salón krásy spíše úprkem. Ze všeho nejdřív si určitě všimnete vertikálně vsazených předních světlometů, které výrazně vystupují nad kapotu a do délky si skoro tykají s A sloupky karoserie. Při určitém nastavení sedačky coby řidič dokonce za tmy vidíte skrz čelní okno svítit vrcholek světlometů, jež byly v našem případě LEDkové. A tuctovým hatchbackem nemůžeme LEAFa nazvat ani vzadu. Svislé svítilny tvaru bumerangu ne nepodobné Volvu vytvářejí společně s víkem zavazadelníku výraznou linii ve tvaru písmene U. Aerodynamice jde k ruce i mohutný nárazník se zřejmými odtrhovými hranami a deflektory. Ty mimo jiné našly své místo i pod předními stěrači.

Celý test včetně jízdních dojmů a bohaté fotogalerie najdete na AutoRoad.CZ.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama