Čínská Škoda je lepší než česká. Jak je to možné?

Praha - Škodovka, která se vyrábí v Česku, je zcela odlišná od té, která se vyrobí v Číně. Zatímco Češi si musejí za značková rádia či diody v reflektorech připlácet, čínská auta je mají i v základní verzi. A Suberb z Číny dokáže i sám zaparkovat. Informuje o tom iHNed.cz.

Přidejte svůj názor

Suberb, který vyjede z továrny v Číně, umí sám točit volantem, vyměří si parkovací místo a zajede na něj. Pro Evropany je to sen, pro Číňany realita. Potvrzuje se tak vize, že Asie se stává lepším trhem než Evropa.

V úterý v čínském Šanghaji začal autosalon, na němž se ukázalo, že Čína má i řadu dalších "taháků". Diody v reflektorech jsou tam samozřejmostí i u Octavie, anténa nikde nepřekáží a je součástí zadního skla. Značkové rádio, za nějž si Češi draze připlácejí, je součástí běžného modelu.

"Je možné, že některé tyto věci – a zajímavá jsou například LED světla – budeme z Číny dovážet," řekl HN ředitel mladoboleslavské Škody Auto Winfried Vahland. Podle něho bude autodílů vyrobených v Číně ve vozech přibývat, protože mají jednu hlavní přednost - jsou levné.

Kromě lepší výbavy mají čínská auta i další výhody. Číňané auta konstruují větší než je obvyklé v Evropě. Například Škoda Yeti, která se tam začne vyrábět v roce 2013, bude o 6 centimetrů delší. Větší se tam dělají i limuzíny, ačkoliv průměrný Číňan je menší než Evropan.

Rozdíl ve vybavenosti se netýká jen škodovek, ale i původních čínských aut. Ty sice spadají do druhé kategorie, ale podle informací iHNed.cz se snaží kvalitnějším vozům konkurovat právě nadstandardním vybavením. Navigace, která v Evropě stojí i desetitisíce, je v levných čínských autech samozřejmostí.

Témata:
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama