Pozor při výběru dovolené, ČOI dávala cestovkám pokuty

Praha - Nabídka služeb cestovního ruchu a úroveň jejich poskytování cestovními kancelářemi a agenturami patří k oblastem, které Česká obchodní inspekce (ČOI) monitoruje a kontroluje celoročně. Při kontrolách v 1. čtvrtletí bylo zjištěno, že nejčastěji porušované povinnosti souvisejí s reklamačním řízením a představovaly více než polovinu všech prokázaných nedostatků.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační foto

Nedodržení formálních náležitostí přijetí a vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě prokázali inspektoři v 15 případech. Prodávající také neposkytovali spotřebitelům řádné informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění a dále je neseznámili s cenou zájezdu a souvisejících služeb. To vše může přispívat k následné nespokojenosti zákazníků s plněním smlouvy a zpětně se promítat do reklamací.

S cenami zájezdů a souvisejících služeb nebyli spotřebitelé seznámeni v pěti případech. Užití klamavých obchodních praktik inspektoři zjistili při čtyřech kontrolách. Celkem inspekce provedla v prvním letošním kvartále 96 kontrol, pochybení zjistila při 33 z nich.

"Pravomocně bylo ve sledovaném období uloženo provozovatelům cestovních kanceláří a agentur 25 pokut v souhrnné výši 224 000 Kč," uvedla dnes ČOI v tiskové zprávě.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Cestovky čekají rekordní rok. Češi se musí připravit na jednu nepříjemnost

30.12.2018 10:42 Chuť Čechů cestovat bude v příštím roce rekordní, očekávají cestovní kanceláře. Trh se zájezdy by…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama