Začaly prodeje zájezdů First minute

Praha - S prvním lednovým pracovním dnem začalo také hlavní období prodeje zájezdů na první chvíli, tzv. First minute. Informoval o tom v ponděli viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura.

Přidejte svůj názor

Chorvatsko

Prodej zájezdů na první chvíli je pro cestovní kanceláře klíčový, loni takto prodalo zhruba 40 procent všech zájezdů.

Cestovní kanceláře nabídku First minute pro letošní sezonu podpořily řadou zvýhodnění a bonusů, jako např. slevami pro seniory, zvýšenou věkovou hranicí pro děti zdarma, aj.

„Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují po započtení pobídek slevu ze standardní ceny zájezdů v průměru zhruba 15 procent,“ uvedl Okamura.

Včasný nákup zájezdu je vhodný pro ty, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokážou fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit nebo si prostě jen chtějí vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů. „Nehrozí, že by byla nabídka zájezdů již probraná, takže si každý může vybrat přesně to, co mu vyhovuje,“ dodal Okamura.

Důvodem obrovské snahy cestovních kanceláří o prodej zájezdů v rámci First minute je, že především kapacity v charterových letadlech, ale i v mnoha ubytovacích zařízeních jsou často nasmlouvány pod vysokou sankcí za zrušení (stornopoplatky ve výši až 100 %), takže se cestovní kanceláře musejí snažit nasmlouvaná místa co nejrychleji prodat. Výhodou těchto striktních podmínek pro cestovní kanceláře je však levnější cena od leteckých společností a ubytovacích zařízení, vysvětluje AČCKA.

Nabídka zájezdů First minute bude trvat přibližně až do poloviny dubna, pak již začíná běžný prodej zájezdů za standardní ceny.

Přibližně tři týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na poslední chvíli, tzv. Last minute, kdy mohou slevy dosahovat až 20 procent z původní ceny. „Nevýhodou Last minute je ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší či nejvhodnější zájezdy jsou již v drtivé většině dávno vyprodány,“ varoval Okamura.

Podle údajů AČCKA cestovní kanceláře prodaly vloni celkově 2,25 mil. zájezdů, což znamená meziroční nárůst o sedm procent. Zhruba 900 tis. zájezdů, tedy asi 40 procent z celkového množství, se prodalo formou First minute.

„Cestovní kanceláře jsou po zkušenostech s uplynulou krizí opatrné a pro letošní rok nasmlouvaly přibližně o pět procent více zájezdů než vloni, takže můžeme také letos očekávat stejně jako vloni opět určitý nedostatek zájezdů na Last minute,“ uvedl Okamura.

Cestovní kancelář Fischer, která není členem AČCKA, končí prodej zájezdů First minute již 15. ledna. "Po loňském propadu očekáváme letos nárůst prodejů na první moment o deset procent a celkově očekáváme, že si svou dovolenou u nás během Prvního momentu vybere více než třetina všech klientů," řekl Dan Plovajko, ředitel marketingu a komunikace investiční skupiny KKCG, která vlastní CK Fischer.

Podle AČCKA budou v letošním roce, podobně jako v minulém, nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi českých občanů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Egypt, Španělsko, Tunisko, Rakousko, Francie, Bulharsko a Turecko. Přibližně polovina Čechů stráví svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací: v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

AČCKA sdružuje 249 cestovních kanceláří a agentur a je největším profesním sdružení CK a CA v ČR. Asociace je také jako jediný vybraný zástupce za Českou republiku členem - Asociace národních asociací cestovních kanceláří a agentur zemí EU (ECTAA ) se sídlem v Bruselu.

CK Fischer patří k největším cestovním kancelářím u nás. Na trhu působí do roku 1999. Od roku 2003 je jejím majoritním vlastníkem nadnárodní finanční a investiční skupina KKCG. Tato skupina zaměstnává 3000 lidí a spravuje majetek v hodnotě větší než 50 miliard korun.

Témata: cestování | dovolená
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

K moři pouze letadlem a s all inclusive? Letní sezóna dovolených byla v…

04.09.2018 09:26 Praha – S koncem léta dovolené nekončí, jak tvrdí cestovní kanceláře. Nicméně nejaktivnější období…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Cestování

reklama
reklama