40 klientů CK Majestic se musí domů dostat sami, cestovka nebyla pojištěná!

Praha - Cestovní kancelář Majestic Travel, která se dostala do finančních potíží, nemá platné pojištění proti úpadku. O zhruba 40 jejích klientů, které má cestovní kancelář v Chorvatsku, se tak zřejmě nikdo nepostará. CK sice od ministerstva pro místní rozvoj (MMR) obdržela koncesní listinu, povinné pojištění proti úpadku nicméně nezaplatila, řekla dnes ČTK mluvčí MMR Jana Jabůrková. Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (ACČKA) se tím vedení CK dopustilo podvodu.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

"Pokud si někdo koupí zájezd u nepojištěné cestovní kanceláře, bude se muset o sebe v případě jejího krachu postarat sám," řekl ČTK mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) Jan Papež. Klienti ale mohou například žádat pomoc od konzulátu v Chorvatsku. Nelze ale postupovat jako v případě pojištěných kanceláří, kdy se o ubytování, návrat do vlasti a následné vypořádání škod postará pojišťovna a asistenční služba. 

Že cestovní kancelář není pojištěná, se podle Jabůrkové MMR dozvědělo teprve dnes, když to ministerstvu oznámila Generali pojišťovna, se kterou o pojištění Majestic Travel jednala. Tím, že majitelka cestovní kanceláře Zuzana Pálová nezaplatila pojištění, a i přesto prodávala zájezdy, se podle MMR dopustila neoprávněného podnikání. Úřad se proto obrátil na živnostenský úřad v Boskovicích, kde Pálová oprávnění k podnikání v cestovním ruchu získala, aby jí je okamžitě odebral. 

Boskovický živnostenský úřad zatím žádné správní řízení s podnikatelkou nezahájil, neobdržel ani vyjádření MMR. "O případu víme. Vydání rozhodnutí nelze očekávat dříve než
koncem července," řekla ČTK Monika Šindelková z boskovického živnostenského úřadu. 


Jde o podvod!

"Pakliže pojistná smlouva nebyla uzavřená a přesto (cestovní kancelář) prodávala zájezdy, tak je to normální podvod," uvedl viceprezident ACČKA Tomio Okamura. Majitelka cestovní kanceláře prý musí vědět, že podle zákona nesmí prodávat zájezdy bez pojištění proti úpadku. Věcí by se proto podle něj měla začít zabývat policie. Klientům zároveň doporučil, aby na vedení cestovní kanceláře podali trestní oznámení. 

Cestovní kancelář musí podle Papeže před spuštěním podnikání od některé z komerčních pojišťoven získat slib, že je ochotna ji pro případ krachu pojistit. S tímto příslibem cestovní kancelář žádá o koncesi u MMR a na základě této koncese pak cestovní kancelář může uzavřít smlouvu s pojišťovnou. Je tedy možné mít koncesi, a přitom nemít uzavřené pojištění. V tomto případě by podle Papeže mohli klienti Majestic Travel požadovat náhradu po státu, protože cestovní kancelář má platnou koncesi. 

Klientům Majestic Travel podle televize Nova o víkendu na jihu Chorvatska odmítla posádka autobusu vydat zavazadla s odůvodněním, že majitelka kanceláře nezaplatila. Podle televize se podařilo pro turisty zajistit ubytování, k zavazadlům se ale nemohli dostat. Majitelka cestovní kanceláře podle Papeže s klienty a obchodními partnery zatím nekomunikuje.

Témata: cestování
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

K moři pouze letadlem a s all inclusive? Letní sezóna dovolených byla v…

04.09.2018 09:26 Praha – S koncem léta dovolené nekončí, jak tvrdí cestovní kanceláře. Nicméně nejaktivnější období…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Cestování

reklama
reklama