Pozor na cestovky, vmžiku máte z dovolené peklo! Co radí inspekce?

Praha - Nejčastějším prohřeškem bylo porušení povinnosti řádně informovat spotřebitele o reklamacích a porušování zákazu užívání nekalých obchodních praktik – to jsou výsledky České obchodní inspekce (ČOI), jež si loni "posvítila" na cestovky a agentury. Inspektoři uložili pokuty za více než milion korun.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Během celého loňského roku – od 1. ledna – do 31. prosince 2012 probíhaly kontroly v celé České republice. Inspektoři navštívili 274 cestovních kanceláří a agentur. Zaměřovali se na možné používání nekalých obchodních praktik a porušování informačních povinností, stanovených poskytovatelům služeb v oblasti cestovního ruchu zákonem o ochraně spotřebitele.

Porušení jedné a více povinností bylo zjištěno ve 40 procentech kontrol. V rámci správních řízení bylo uloženo téměř 97 pokut za 1,3 milionu korun. "Výsledky ČOI potvrzují, že poměr zjištěných porušení povinností vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 10 procent," řekl ústřední ředitel organizace Vladimír Velčovský.

Nejčastěji byla porušena povinnost řádně informovat spotřebitele o reklamacích (tj. o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady) – to bylo celkem v 46 případech. Téměř ve stejném rozsahu zjistili inspektoři porušování zákazu užívání nekalých obchodních praktik, a to ve 42 případech. Z dalších opakovaně nedodržovaných povinností to byly náležitosti reklamačního řízení – 28 zjištění.

Kontroly se nevztahovaly jen na klasické kanceláře, ale také na internetové nabídky.

Rady spotřebitelům:
1) Pečlivě se seznamte se smlouvou i smluvními podmínkami cestovní kanceláře nebo agentury, a to před podpisem smlouvy!

2) Ptejte se, nejsou-li vám jasné jakékoliv podmínky nebo ustanovení cestovní smlouvy. Smlouvu, která nesplňuje vaše požadavky, nepodepisujte!

3) Všechny objednané a zejména nadstandardní služby požadujte v písemné podobě, nespokojte se s ústním příslibem – usnadníte si případnou reklamaci!

4) Ověřte si informace o vybrané destinaci a hledejte reference o CK nebo CA, s níž chcete cestovat poprvé!

5) Nápravu zjištěných závad požadujte nejlépe okamžitě na místě pobytu či plnění smlouvy.

6) Reklamaci uplatněte nejdéle do tří měsíců po ukončení pobytu/zájezdu, a to písemně u prodávajícího (dokumentace závad výhodou)!

7) Nebojte se vymáhat oprávněné nároky na náhradu za nesplnění podmínek smlouvy i soudní cestou!

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

K moři pouze letadlem a s all inclusive? Letní sezóna dovolených byla v…

04.09.2018 09:26 Praha – S koncem léta dovolené nekončí, jak tvrdí cestovní kanceláře. Nicméně nejaktivnější období…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Cestování

reklama
reklama