Naštvala vás cestovka? Vymáhejte odškodné za zkaženou radost

Praha - Těšili jste se celé měsíce na vytouženou dovolenou, a když jste se konečně dostali k moři, sliby cestovky byly ty tam? Šetřili jste celý rok a teď máte pořádně pokažený zážitek. Pokud cestovní kancelář zmaří vaší dovolenou, budete moci napříště žádat také kompenzaci za pokaženou radost.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační foto

Nový občanský zákoník, který by měl, pokud nebude jeho účinnost odložena o další rok, platit od ledna 2014, zavádí totiž podle směrnice EU institut tzv. nemajetkové újmy za narušení dovolené.

Pokud vás například cestovní kancelář nedopraví na místo zájezdu nebo vás nacpe do hotelu nižší kvality, než jste si zaplatili, můžete už teď žádat o navrácení odpovídající finanční částky. Nově ale navíc budete moci požadovat i náhradu újmy za narušení dovolené.

Může se také stát, že úvíznete celé hodiny na letišti, ubytování nebo servis nebudou odpovídat slibům a vy jste pořádně zklamaní. Utrpěli jste tak psychickou újmu a napříště si ji nechte proplatit!

Ale pozor, naopak se za újmu nebude považovat, když zpoždění dopravy bude banální, třeba hodinové nebo nastane li kvůli nepředpokládané situaci jako špatné počasí či požáry.

A kolik budete moci požadovat za nemajetkovou újmu?

Vše bude posuzováno individuálně podle míry porušení smlouvy, ale také podle dalších okolností jako výše ceny zájezdu, délka zájezdu a osobní význam klienta. Dá se předpokládat, že pokud například cestujete několikrát za rok, bude mít taková náhrada jinou výši než u člověka, který si celé roky nemohl dopřát dovolenou a když konečně odcestoval, dočkal se velkého zklamání.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

K moři pouze letadlem a s all inclusive? Letní sezóna dovolených byla v…

04.09.2018 09:26 Praha – S koncem léta dovolené nekončí, jak tvrdí cestovní kanceláře. Nicméně nejaktivnější období…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější o Cestování

reklama
reklama