Za shrnuté prostěradlo peníze zpět aneb nejkurióznější reklamace zájezdů

Praha - Cestovní kanceláře se potýkají s novelou občanského zákoníku, která umožňuje žádat o odškodnění za újmu při narušení dovolené. Stoupá tak počet reklamací zájezdů, z nichž je většina neoprávněná. Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

"Nárůsty jsou způsobeny platností nového občanského zákoníku. Ten zavádí novinku, která existuje i v jiných zemích EU, a to odpovědnost pořadatele zájezdu za újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen," uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková. Podle ní však odpovědnost pořadatele za nemajetkovou újmu nastává jen tehdy, pokud pořadatel porušil své povinnosti vyplývající ze smlouvy o zájezdu.

"Zhruba 90 procent podaných reklamací je neoprávněných, často velmi úsměvných, ale bohužel i lživých a agresivních. Mezi deseti procenty oprávněných reklamací, u kterých CK přiznávají odškodnění, se nejčastěji objevuje reklamace ubytování, kdy dochází k pochybení hotelu," dodala Petříčková.

Podle asociace stoupá také agrese klientů CK. Jde například o slovní napadání pracovníků recepce hotelu, hysterické scény, ke kterým hotely chtějí volat místní policii apod.

"Objevují se ve větší míře stížnosti na ruské klienty ve stejném hotelu a vyhrožování soudní žalobou. Čím dál více zákazníků si nárokuje odškodnění za 'zkaženou dovolenou a psychickou újmu', aniž by tuto újmu jakkoliv podložili důkazy," dodala tajemnice. 

Nejkurióznější reklamace českých turistů v letošní sezóně (dle AČCKA):

"U snídaně All Inclusive nebyla podávána zmrzlina" .... (klientka 55 let)

"Jakmile jsme vlezli do moře, okamžitě tam byli domácí Tunisané, stříkali a skákali, až nás prostě z moře vyštvali, proto jsme nemohli moře využívat"... (paní 58 let se synem)

"Hotel nám oběma dvěma zablokoval telefon, takže jsme nemohli volat mobilem" ... (vyjádření seniorského páru - tomuto tématu věnovali v reklamaci celou stranu A4)

"Vámi inzerovaný /pozvolný vstup do moře/ byl podle mne až příliš pozvolný"

"Požadujeme vrátit 50 procent ze zaplacené částky za zájezd, protože se nám v noci shrnovalo prostěradlo, a přestože bylo ihned vyměněno za nové, shrnovalo se dál."

"Z podzemního hotelového parkoviště vedl pouze jeden výtah, takže bylo nutné na výtah čekat."

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Není léto? Nevadí. Češi stále více vyrážejí na podzimní dovolené

14.10.2018 13:50 Stále více Čechů vyráží na dovolenou na podzim. Podle portálu dovolena.cz je letos poptávka o…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama