Zahraničním turistům nejvíce učarovala Francie

Praha - Nejvíce zahraničních turistů na světě navštěvuje Francii, do Česka přijede téměř čtyřikrát méně turistů než do sousedního Rakouska, ČR je tak ohledně nárůstu počtu turistů pod světovým průměrem. Ve čtvrtek o tom informovala Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Přidejte svůj názor

Z aktualizovaného světového žebříčku, který vychází z nejnovějších údajů národních statistických úřadů, vyplývá, že do Francie každoročně míří na 77 milionů zahraničních turistů.

Druhé USA navštíví ročně 60 milionů zahraničních turistů. Na třetí místo se s více než 55 miliony turistů nově propracovala Čína a tradičně třetí Španělsko (52,68 milionu turistů) tak pokleslo na místo čtvrté.

Česká republika se ohledně počtu zahraničních turistů (6,3 milionu) neumístila ani v první třicítce celosvětového žebříčku, zatímco například sousední Rakousko (22 milionů) je na vynikajícím jedenáctém místě.

Z údajů Světové turistické organizace (UNWTO) vyplývá, že celkově navštívilo vloni státy na celém světě dohromady 940 milionů zahraničních turistů, což znamená meziroční nárůst o 6,6 procenta.

"Česká republika je tak z hlediska nárůstu z celosvětového pohledu opět podprůměrná, naší republiku navštívilo vloni 6,34 milionu zahraničních turistů, což znamená meziroční nárůst pouze o pět procent. Hlavní dva důvody toho, že zaostáváme za světem, jsou jasné: trvalé neřešení notorický známých a všude v zahraničních průvodcích zmiňovaných nešvarů (kapsáři, nepoctiví taxikáři, předražené směnárny a podobně) a chybějící turisticky atraktivní infrastruktura v českých regionech, které tak zahraniční turisty vůbec nelákají. Proto dokonce 63 procent všech zahraničních turistů k nám přijelo vloni pouze do Prahy. Naše země tak bohužel platí sice za krásnou, avšak stále problematickou a tím i lacinou destinaci," prohlásil viceprezident AČCKA Tomio Okamura.

Podle něj AČCKA už dlouhá léta nabádá politiky, aby si ČR vzala příklad právě v sousedním Rakousku, jak v cestovním ruchu postupovat. "To znamená například stavět propagaci na světoznámých rodácích, na lokální gastronomii a dalších unikátních produktech, nízké kriminalitě a slušném chování ve službách. Naše úsilí se však ve většině vůbec nesetkává s kladnou odezvou, naopak je často zcela ignorováno," poznamenal Okamura.

Témata: turistika
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Šéf Twitteru propagoval cestování v Barmě. Táhni k čertu, vzkázali mu lidé

10.12.2018 08:26 Šéf Twitteru Jack Dorsey sklidil kritiku poté, co propagoval převážně buddhistickou Barmu jako…

Kde zažít atmosféru seriálu Hra o trůny? Davy fanoušků míří do…

02.12.2018 16:56 Chorvatsko patří k českým dovolenkářům stejně neodmyslitelně, jako pořádná pěnivá čepice na točené…

Šikmá věž v Pise se trochu narovnala. Inženýři jí z věku ubrali 200 let

22.11.2018 09:57 Slavná věž v italském městě Pisa se přestala naklánět, dokonce se o kus napřímila díky inženýrským…

Airbnb stahuje nabídky ubytování v židovských osadách. Izrael se dopálil

20.11.2018 10:04 Mezinárodní služba Airbnb stáhla ze své ubytovací nabídky adresy v židovských osadách na…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama