Vesmír: Hubbelův teleskop

Hubbleův vesmírný dalekohled

Hubbleův teleskop má problém. Jeden gyroskop se uvedl do zabezpečeného stavu

Hubbleův vesmírný dalekohled na oběžné dráze kolem Země má technické potíže s navigačním systémem. V pondělí o tom informoval americký Národní úřad pro letectví a vesmír s tím, že po selhání jednoho z gyroskopů se teleskop automaticky uvedl do zabezpečeného stavu, což znamená, že veškeré vědecké projekty, které prováděl, byly dočasně pozastaveny.
Hubbleův vesmírný dalekohled

Tajemství Hubbleova dalekohledu? Čtvrtstoletí objevování vesmíru

Letos v dubnu uplynulo již 27 let od chvíle, kdy se od země odlepil Hubbleův teleskop. Otevřel tehdy okno do částí vesmíru tak vzdálených, že se o nich do té doby lidstvu ani nezdálo. Je to jeden z nejvlivnějších vědeckých nástrojů, které byly kdy sestrojeny. Změnil totiž způsob, kterým vnímáme svět.
Černá díra, ilustrační foto

Unikátní objev: Vědci pravděpodobně zhlédli zrození černé díry

Columbus - Poprvé v historii mohl být tým astronomů být svědkem zrození černé díry, která se nachází zhruba 20 miliónů světelných let od Země. Vědci si dlouhá léta mysleli, že se černé díry tvoří zhroucením obří hvězdy a nová data z Hubblova kosmického teleskopu by právě tuto hypotézu mohla potvrdit. Server SicentistAlert přináší nejnovější informace o zcela unikátním objevu.
Bublinová mlhovina NGC 7635

Hubbleův teleskop slaví 26 let, ukázal neskutečné záběry +VIDEO

Washington - Hubbleův vesmírný dalekohled (zkráceně také jen Hubble) dnes slaví své 26. narozeniny. Teleskop, který v současnosti obíhá naši planetu Zemi ve výšce asi necelých 550 km, byl do vesmíru vypuštěn 24. dubna 1990. Na oslavu tohoto výročí NASA zveřejnila video a snímky nádherné bublinovité mlhoviny.
Černá díra, ilustrační foto

NASA objevila ve vesmíru superobří monstrum

Salt Lake City – Pozoruhodný objev se povedl agentuře NASA, když zjistili, že nejmenší galaxie má ve středu superobří černou díru. Vědci zatím neví, jak se takto velký objekt mohl vytvořit v trpasličí galaxii. Informoval server huffingtonpost.co.uk.

Feri míří na tři roky do vězení, rozhodl odvolací soud

Exposlanec Dominik Feri půjde na tři roky do vězení za znásilnění dvou dívek a jeden další pokus o znásilnění, rozhodl odvolací soud v pondělí. Feri byl už loni v listopadu uznán vinným ve všech třech bodech obžaloby a potrestán nepodmíněným trestem v délce tří let. Někdejší politik, který vinu odmítá, se může dovolat k Nejvyššímu soudu.