Sporná dohoda s Deloitte? Ťok poskytne Transparency podklady k zakázce

Praha - Transparency International (TI) monitoruje aktuální dění v rámci zadávání veřejných zakázek. V uplynulých dnech média informovala o krocích ministra dopravy Daniela Ťoka (ANO) směrem k zadání veřejné zakázky na projektového manažera pro mýtné brány v režimu jednacího řízení bez uveřejnění za 52 milionů korun firmě Deloitte.

Přidejte svůj názor

Dan Ťok, ministr dopravy
doporučujeme

"Přestože se konec současného kontraktu nezadržitelně blíží a ministerstvo se dostává do časové tísně, je celá aktivita prozatím lemována především neúspěšnými pokusy a (ne)zrušenými zadávacími řízeními. Ani současné dění se neobešlo bez několika nejasných kroků, které zaslouží vysvětlení. Proto TI vítá aktivitu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který se rozhodl prověřit okolnosti zadání této veřejné zakázky," uvedla včera TI.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky a tedy hodnota rámcové smlouvy na projektového manažera pro mýtný systém byla stanovena dle dostupných informací na 52 milionů Kč. Nicméně předchozí veřejná zakázka s obdobným předmětem plnění byla vysoutěžena za méně než polovinu této částky. "Vzhledem k tvrzení ministerstva dopravy, že náplň projektového manažera bude zkrácena o některé již hotové úkony, není jasné, proč nebyla smlouva uzavřena na částku úměrně nižší o hodnotu již hotových úkonů, a dále není zřejmé, proč je smlouva uzavřena na částku značně přesahující nabídkové ceny uchazečů předchozího zadávacího řízení," informuje transparency.cz.

Po dnešním setkání s ministrem své vyjádření zmírnila. Podle Ťoka se ministerskému týmu podařilo vysvětlit, že nynější zakázka pro společnost Deloitte je s předchozím tendrem, který ale ministerstvo zrušilo, nesouměřitelná. "Zažádali jsme ministerstvo dopravy o materiály, abychom mohli zjistit, zda se skutečně jedná o rozdílná plnění," řekl ČTK analytik TI Milan Eibl. Definitivně se proto k věci bude organizace vyjadřovat až po prostudování požadovaných materiálů.

"Já tady hasím obrovský požár. Nevýběr mýta znamená (výpadek) 25 milionů korun denně, za rok je to téměř deset miliard korun," uvedl Ťok. Pokud by ministerstvo mělo na přípravu tohoto dílčího kroku více času, zakázku by prý řádně vysoutěžilo, situace je ale podle ministra taková, že není na to již čas. "Proto musel úřad tento problém řešit nestandardním způsobem, kterým je zadání zakázky bez výběrového řízení," zopakoval ministr.

Elektronické mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy na základě desetiletého kontraktu firma Kapsch. Po roce 2016 plánuje ministerstvo po tři roky využívat stávající systém mýtných bran a současně připravit výběrové řízení na dlouhodobější správu mýta, ve kterém by už úřad nediktoval uchazečům, jakou technologii mají použít. Na tomto tendru plánuje ministerstvo dopravy pracovat od konce příštího roku do června 2017, vyplývá z ministerského harmonogramu.

Loading...
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Stát apeluje na bezpečnost lodí a vodních atrakcí. Pozor na jetsurfy

20.06.2019 09:48 Stát bude apelovat na tuzemské provozovatele turistických lodí a dalších vodních atrakcí, jako jsou…

Nezletilý cyklista zemřel po srážce s autem, silnice II/121 na Písecku…

20.06.2019 08:42 Po srážce s osobním autem zemřel dnes ve Zbelítově na Písecku mladý cyklista. Nehoda se stala po 7…

Nulová sazba mýtného nebude? Komunisti se sesypali na ministra Kremlíka

19.06.2019 12:00 Komunisté kritizují, že stát nezavede nulovou sazbu mýtného na silnicích první třídy. Mýto se od…

U Vodňan havaroval náklaďák, řidič ve voze uhořel

19.06.2019 09:39 Aktualizováno Při dopravní nehodě u Vodňan na Strakonicku zemřel dnes ráno jeden člověk. Řídil nákladní vozidlo,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama