Češi budou cestovat v nejmodernějších vozech Evropy

Praha - Češi se mohou těšit na nejmodernější osobní vozy v Evropě. Pro své dálkové linky je u konsorcia Siemens-Škoda objednal národní dopravce České dráhy. Supermoderní komfortní vozy spojí výhody a zkušenosti získané z provozu vysokorychlostních jednotek s výhodami lokomotivami dopravovaných vlaků, sestavených z osobních vozů.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Nové vozy pro České Dráhy

„České dráhy patří v mladších členských zemích Evropské unie mezi lídry v inovacích na železnici jak v oblasti odbavení a zavádění moderních služeb, tak v oblasti techniky a vozidel. Kontrakt na dodávku nových osobních vozů, který jsme před několika dny uzavřeli s konsorciem Siemens-Škoda, to potvrzuje. Jde o nový koncept, který nabídne cestujícím komfort a vybavení rychlovlaků i pružnost a výhody vlaků sestavených z jednotlivých vozů. České dráhy tak posílí svou konkurenceschopnost v dálkové dopravě nejen v rámci České republiky, ale v celé střední Evropě,“ zdůrazňuje význam kontraktu Pavel Krtek, předseda představenstva Českých drah.

Národní dopravce zvolil nový koncept obnovy dálkových osobních vozů, který vychází z platformy Siemens Viaggio Comfort použité u netrakčních jednotek railjet. Dodatečnou inovací této platformy, kterou se odlišuje od vlaků railjet, je otevřená čelní stěna na obou stranách jednotky s tlakotěsnými posuvnými dveřmi a rozhraním, které umožňuje pružně reagovat na potřeby provozu a nasadit nové vozy na linky a spoje s různou frekvencí.

„Konsorcium dodá 50 osobních vozů sestavených do 10 netrakčních jednotek po pěti vozech, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím bezbariérový pohodlný průchod soupravou a nabídne jim další přednosti moderních rychlovlaků. Jednotky však budou na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy. To nám umožní pružně reagovat na provozní potřeby a spojovat několik jednotek do delšího a kapacitnějšího průchozího vlaku, nebo připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné k jednotkám připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy. To umožňuje tyto netrakční jednotky provozovat jako obyčejné lokomotivou tažené soupravy i jako vratné soupravy typu push-pull, tedy v jednom směru sunuté lokomotivou,“ vyjmenovává přednosti nových vozidel Českých drah Miroslav Kupec, člen představenstva odpovědný za techniku, servis a majetek.

„Máme radost, že na modernizované železniční tratě SŽDC přicházejí nová vozidla, která zhodnocují investice do infrastruktury a dávají železniční dopravě novou podobu. Vážíme si úspěchu, který má u cestujících společný přepravní produkt ČD/ÖBB Railjet v čele s jednotkami Siemens Viaggio Comfort. Railjet se stal symbolem moderní železniční dopravy ve středoevropském prostoru a logicky motivoval ČD pokračovat v nastoupeném trendu komfortních netrakčních jednotek,“ tak hodnotí nová vozidla Roman Kokšal, ředitel divize Molbility společnosti Siemens, s.r.o. a pokračuje: „Rychlost a pohodlí jsou účinné nástroje snižování spotřeby energie a exhalací, protože motivují  lidi využívat energicky a environmentálně příznivou železniční dopravu.“

České dráhy, a zejména jejich cestující, potřebují pro zajištění provozu na důležitých vnitrostátních i mezistátních linkách nové pohodlné vozy, které jim nabídnou jak vysokou rychlost, tak i příjemné cestování.

„Škoda Transportation v současnosti vyrábí šest vysokorychlostních vlakových souprav pro německého dopravce Deutsche Bahn a jsem rád, že se o tyto zkušenosti budeme moci podělit při dodávkách vysokorychlostních vozů pro České dráhy. Na této zakázce se naše společnost bude podílet hlavně v oblasti montáže a oživení vozidel, což znamená práci nejen pro zaměstnance ve výrobě, ale hlavně pro české techniky,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a viceprezident skupiny Škoda Transportation.

Hodnota kontraktu na dodávku 50 expresních vozů pro mezistátní linky Českých drah je necelé 3 miliardy Kč. První vozy budou dodány do 32 měsíců od podpisu kontraktu.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Stát identifikuje místa, která komplikují práci strojvůdců

19.03.2019 17:03 Stát chce identifikovat a následně upravit místa na tuzemské železnici, která mohou negativně…

Začátek jara je pro motorkáře obzvlášť rizikový, varuje BESIP. Spustí…

19.03.2019 15:34 Aktualizováno Konec zimy a počátek jara je pro motocyklisty velmi rizikovým obdobím. Na silnicích po několika…

Stavba metra D? Došlo ke zvratu, Praha podepíše dohodu s vlastníky pozemků

18.03.2019 14:49 Vedení Prahy podepíše dohodu s vlastníky pozemků nutných pro stavbu stanice metra D Nádraží Krč.…

Na Benešovsku havaroval tahač s prasaty, část zvířat utekla

18.03.2019 14:29 Aktualizováno U Trhového Štěpánova na Benešovsku dnes ráno havarovalo nákladní auto převážející prasata. Vůz se…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama