Stavba metra D? Došlo ke zvratu, Praha podepíše dohodu s vlastníky pozemků
Vedení Prahy podepíše dohodu s vlastníky pozemků nutných pro stavbu stanice metra D Nádraží Krč. Dokument umožní dopravnímu podniku (DPP) využít pozemky pro stavbu metra a vlastníkům zase výstavbu v okolí plánované stanice. Po podpisu dohody budou muset obě strany ještě dořešit přesné znění a podepsat tzv. dílčí smlouvy. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili pražští radní. Vlastnictví pozemků se dohodou nemění. Obdobnou dohodu město už učinilo u plánované stanice Nemocnice Krč.
doporučujeme
Metro D povede z Pankráce do Písnice a DPP letos plánuje zahájit geologický průzkum. Stavba trasy vyjde na několik desítek miliard korun.
"Tato dohoda je obrovským krokem, protože nám umožňuje urychlit výstavbu první části metra D, to znamená úsek Pankrác-Nové Dory," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Úsek by měl být podle náměstka zprovozněn v roce 2027.
Skvělá zpráva! Podařilo se nám dosáhnout stažení jedné ze dvou žalob na územní rozhodnutí metra D ze strany společnosti Arkády Pankrác.
— PRAHA SOBĚ (@PRAHASOBE) 18. března 2019
Dohoda bude platit deset let. Během nich mají být dořešeny všechny smlouvy a detaily spolupráce. Dílčí smlouvy konkretizují práva a povinnosti smluvních stran. Smlouvy budou řešit rovněž zpětvzetí žaloby na zrušení územního rozhodnutí, kterou soukromí vlastníci před několika roky podali. Svou žalobu podle Scheinherra v minulém týdnu ve čtvrtek již stáhl vlastník centra Arkády Pankrác. "Počítám s tím, že v následujících měsících uzavřeme návaznou nájemní smlouvu a dohodu, která povede k tomu, že bude stažena i tato druhá žaloba (vlastníků z Krče)," řekl náměstek.
Soukromí vlastníci chtějí v okolí plánované stanice postavit několik budov. V severní části mezi Jižní spojkou a ulicí V Podzámčí a na území podél železniční tratě mají být obytné domy a administrativní budovy. Hotelovou část pak chtějí vlastníci v západní části území, přičemž v centrální části bude park.
Za minulé politické reprezentace vznikl kvůli výkupu pozemků plán vytvořit společný podnik se skupinou Penta. Dohoda nakonec nebyla uskutečněna. Spolupráci se soukromými investory nezavrhuje ani současné vedení radnice, původní záměr však uskutečnit nehodlá.
V první fázi má vzniknout úsek metra Pankrác - Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory. Jako poslední ve směru na jih vznikne trasa od Nových Dvorů až do konečné Depo Písnice. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče.
Opatření na ochranu klimatu v Česku? Tři ministerstva selhala, zlobí se NKÚ
09.12.2019 12:18 Aktualizováno Česko nemá účinná daňová opatření, která by pomohla splnit cíle v ochraně klimatu, pokud jde o…
V Praze havarovala cisterna. Skončila převrácená v poli, zasahovali hasiči
09.12.2019 09:51 Aktualizováno V Praze 6 havarovala dnes ráno cisterna na cement, převrátila se v ulici Do Horoměřic. Unikající…
Kolaps dopravy v Česku. D1 uzavřely nehody
07.12.2019 11:14 Dopravu na východě České republiky komplikuje dnes ráno a dopoledne ledovka. Kvůli několika nehodám…
Náledí na jihu Moravy: Jedna nehoda za druhou, řidiči by si měli dát pozor
07.12.2019 09:01 Dopravu na jihu Moravy komplikuje ráno náledí. Policisté obdrželi v průběhu půlhodiny hlášení o…