Rýsuje se další úsek Pražského okruhu? Začne výkup pozemků

Pražský magistrát začne vykupovat pozemky pro zelené pásy podél budoucí trasy Pražského okruhu v úseku mezi D1 a D11 nejprve v městských částech Dubeč a Běchovice. Poté bude odkup postupně pokračovat v Kolodějích, Praze 21, Kolovratech, Praze 22 a Nedvězí. Na odkupy pozemků o celkové rozloze 251 hektarů město schválilo 2,5 miliardy korun, které plánuje čerpat do roku 2022. Vyplývá to z informačního tisku, který dnes projednali zastupitelé. Zelené ochranné pásy mají sloužit k ochraně obyvatel před hlukem a zplodinami.

Přidejte svůj názor

Dálnice, ilustrační foto
doporučujeme

Praha se před časem domluvila s ministerstvem dopravy na memorandu, že Praha a ŘSD budou pozemky vykupovat společně a už před tím, než bude vydáno stavební povolení. Původně mělo pozemky vykupovat město a následně je přeprodat ŘSD.

Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) už město zahájilo první práce na menších kompenzačních opatřeních na místních komunikacích a pro další se připravují projekty. Náměstek dodal, že se v nejbližší době plánuje sejít se zástupci ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, ohledně dalšího postupu při výkupu pozemků.

Podle opozičního zastupitele a starosty Běchovic Ondřeje Martana (ODS) jsou zelené pásy a další schválená kompenzační opatření málo. Občanští demokraté podle něj budou požadovat , aby městské části podél nové části okruhu z důvodu větší dopravní zátěže dostávaly od magistrátu dvojnásobek peněz, než dostávají nyní. Scheinherr v reakci uvedl, že už samotná opatření znamenají obrovské investiční náklady ze strany magistrátu.

Zároveň s výkupy vyhlásí magistrát soutěž na zpracovatele projektu samotných pásů, tedy jejich krajinářské řešení a výsadby zeleně. Cílem je, aby jejich budování mohlo začít zároveň se začátkem stavby úseku. Pro ten chce ŘSD ještě letos získat územní rozhodnutí, podle optimistických odhadů by se mohlo začít stavět v příštím roce a hotovo by mohlo být v roce 2025.

Projekt dvanáctikilometrové části okruhu mezi D1 a D11 na jihovýchodě Prahy, tzv. úsek 511, zahrnuje čtyři mimoúrovňové křižovatky a dva tunely. Celý Pražský okruh měří asi 80 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Město se podle Scheinherra snaží spolupracovat s ŘSD i na přípravě dalších chybějících úseků tak, aby znamenaly v budoucnu co nejmenší zátěž pro městské části.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Do spuštění nového mýtného systému zbývá pár dní. Nastane kolaps dopravy?

21.11.2019 14:37 Aktualizováno Budoucí správce mýta společnost CzechToll posílí kapacitu míst pro registraci do nového mýtného…

Češi se hrnou do vlaků. České dráhy i RegioJet přepravily více pasažérů

21.11.2019 10:01 České dráhy přepravily za tři čtvrtletí letošního roku 137,5 milionu cestujících, téměř o čtyři…

Novinka Českých drah: Platit kartou bude možné ve všech vlacích s průvodčím

21.11.2019 08:31 S novým jízdním řádem od 15. prosince budou mít cestující možnost platit kartou ve všech vlacích…

V rychlíku na Šumpersku vypukl požár. Cestující evakuováni, dorazila…

20.11.2019 14:12 Aktualizováno Provoz na hlavním železničním koridoru nedaleko Zábřehu na Šumpersku dnes dopoledne zkomplikoval…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama