Na západě Čech rozebírají spletenec vykolejených vagonů, na místě je tank i jeřáb

Část vagonů z vlaku, který v neděli odpoledne vykolejil u Mariánských Lázní, se podařilo v noci na dnešek odstranit z kolejí. Likvidace havárie, která se stala na špatně přístupném náspu, pokračuje. Vagony je třeba odstranit z kolejí, aby mohla začít diagnostika trati a její opravy, zjistila dnes na místě ČTK.

Vlaky
doporučujeme

Dnes se podařilo z náspu odstranit další vagón. A protože se použití vyprošťovacího tanku osvědčilo, hasiči požádali o zapojení dalších dvou. "Nejdéle trvá příprava, i několik hodin, pak už odstranění vagónu z náspu je věc několika minut," popsal postup prací Kasal.

Jednotlivé vozy se hasiči a další pracovníci snaží i rozřezat, aby se s nimi dalo pohnout. Práce budou pokračovat pod vedením drážních hasičů, kteří operaci řídí. Od krajských hasičů si například vyžádali zázemí, sami si zajišťují další potřebnou techniku.

Jak dnes řekla ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, hlavním cílem je nyní uvolnit kolejiště tak, aby násep mohl posoudit geodet a určit, zda je stabilní a zda lze začít s opravou kolejí. Samotná oprava kolejí by pak už nemusela trvat dlouho. Vlaky v úseku Mariánské Lázně - Chodová Planá zatím nahradily autobusy. Náhradní dopravu ale komplikují dvě omezení provozu se semafory, která přepravu prodlužují.

Jak dnes řekla ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová, hlavním cílem je nyní uvolnit kolejiště tak, aby násep mohl posoudit geodet a určit, zda je stabilní a zda lze začít s opravou kolejí. Samotná oprava kolejí by pak už nemusela trvat dlouho. Vlaky v úseku Mariánské Lázně - Chodová Planá zatím nahradily autobusy. Náhradní dopravu ale komplikují dvě omezení provozu se semafory, která přepravu prodlužují.

Podle mluvčího drážní inspekce Martina Drápala se nehoda vyšetřuje. "Je nutné vyslechnout svědky a analyzovat všechno dokumenty i rychloměr vlaku. Vyšetřování může trvat i několik měsíců," řekl dnes ČTK.

Podle předběžných informací byla zřejmě bezprostřední příčinou vykolejení vlaku, který převážel v cisternách práškový vápenec, vysoká rychlost. V úseku je nařízená maximální rychlost 30 kilometrů za hodinu, strojvedoucí jel výrazně rychleji. Vagony se v zatáčce daly do pohybu a vykolejily. Při dramaticky vyhlížející nehodě nebyl nikdo zraněn. Škody se ale zatím odhadují na 29 milionů, jde ale jen o první odhad.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nehody na železnici: ČD ze své nadace rozdělily zraněným zaměstnancům 400…

06.08.2020 14:49 České dráhy rozdělily ze své nadace 400.000 korun zaměstnancům, kteří utrpěli zranění při nedávných…

Železničáři se připravovali na vládní návštěvu. Tetování neprošlo

05.08.2020 14:04 Návštěva premiéra Andreje Babiše (ANO), šéfa dopravy a průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (ANO) a…

Na Benešovsku se srazil vlak s autem. Řidička vozu zemřela

04.08.2020 19:56 Aktualizováno Na železničním přejezdu v Heřmaničkách na Benešovsku se dnes vpodvečer srazil vlak s osobním autem.

V centru Prahy prasklo potrubí, provoz tramvají je přerušen

04.08.2020 17:31 Aktualizováno vůli prasklému vodovodnímu potrubí v Ječné ulici byl dnes před 07:00 v obou směrech zastaven provoz…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama