Děti Země prohrály soud. Žaloba kvůli novému nádraží v Brně zamítnut

Krajský soud v Brně odmítl žalobu spolku Děti Země proti územnímu rozhodnutí na stavbu brněnského nádraží v odsunuté poloze v místě dnešního dolního nádraží. Důvodem je o dva dny opožděné podání žaloby, uvedly Děti Země v tiskové zprávě na svém webu.

Přidejte svůj názor 8 komentářů

Ilustrační foto
doporučujeme

Územní rozhodnutí je tak pravomocné a Správa železniční dopravní cesty může žádat o stavební povolení. Podle mluvčí Radky Pistoriusové může SŽDC pokračovat v kontinuální přípravě modernizace brněnského uzlu, napsala ČTK.

Děti Země čekaly s podáním žaloby na nejzazší možný termín a podaly ji 27. února, ten však uplynul 25. února. Rozhodnutí Jihočeského kraje o územním rozhodnutí bylo totiž doručeno už 25. prosince, a nikoli první pracovní den po tomto datu.

Kdy se začne stavět, stále není zřejmé. V polovině června ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na tiskové konferenci v Brně odmítl sdělit jakýkoli termín a pouze uvedl, že priorita je přestavba nádraží Brno-Židenice. "Potvrzení územního rozhodnutí je silným mandátem pro další pokračování projektové přípravy," uvedla Pistoriusová.

Potvrdila, že modernizace Židenic je prioritou, dále zapojení nové přerovské trati a zpracování architektonické soutěže na nové nádraží a okolí. Všechny tyto kroky mají postupně vést ke zpracování dokumentací pro stavební povolení. "Projektová příprava ostatních části železničního uzlu bude probíhat následně a bude vzájemně koordinována," uvedla Pistoriusová.

Hlavní nádraží se má stavět ve variantě, která nepočítá se zaústěním chrlické trati do budoucího severojižního kolejového diametru, tedy podzemní železnice, která má spojit sever a jih Brna. Cena má činit podle studie proveditelnosti 43 miliard korun. Diametr přitom požadovalo brněnské i jihomoravského zastupitelstvo. Jak by měla podzemní dráha vypadat, bude nyní ve studii proveditelnosti řešit Kancelář architekta města Brna, rozhodli o tom před týdnem radní. Bude řešit i to, zda to má být železnice, klasické metro či tramvaj.

Jelikož novodobé spory o polohu nového nádraží se táhnou přes 15 let a s odsunem nádraží se počítalo desetiletí, nádraží dlouho chátralo. To se nyní mění a na konci letošního roku bude mít za sebou miliardové opravy a v létě se začalo i s první etapou kompletní rekonstrukce nádražní budovy.

Loading...
Vstupte do diskuze (8)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Na Českolipsku se srazila motorka s autem. Zemřela žena, čtyři zranění

24.08.2019 19:24 Aktualizováno Při čelním střetu s osobním autem dnes u Kravař na Českolipsku zemřela jednapadesátiletá řidička…

Dvě nehody sanitek zkomplikovaly provoz v Praze, v nemocnici skončilo sedm…

23.08.2019 22:04 Dvě nehody sanitek zkomplikovaly dnes vpodvečer provoz v Plzeňské ulici v Praze. Při první narazil…

Číňané mají smůlu: Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

23.08.2019 21:22 Letiště Václava Havla vyloučilo z výběrového řízení na sedm celotělových skenerů čínské firmy…

Dálnice D11 se po roce a půl opravila. Třetí pruh stále chybí

23.08.2019 15:50 Řidiči, kteří cestovali v posledních měsících do Prahy po dálnici D11 směrem od Hradce Králové, si…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama