ŘSD vrátilo firmě Eurovia zvlněný úsek dálnice D47, ta se rozčílila

Praha - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vrátilo kvůli konstrukčním vadám firmě Eurovia zvlněnou část dálnice D47 v úseku Ostrava - Rudná - Hrušov. Agentuře Mediafax to v úterý potvrdila mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Ilustrační fotografie

"Zhotovitel stavby, společnost Eurovia, nás při předání stavby uvedl záměrně v omyl. Celá stavba se liší konstrukčně od toho, co jsme zadali," doplnila Vápeníková. Mluvčí uvedla, že ŘSD postupuje společně s komisí ministerstva dopravy, která má celý problém prošetřit. Vápeníková také dodala, že v poškozeném úseku stále platí pro motoristy omezení rychlosti.

"Laicky řečeno, my jsme vyzvali zhotovitele k tomu, aby si vzal zpět toto dílo a uvedl ho do souladu se smlouvou o dílo," vysvětlil v úterý na Rádiu Impuls pověřený ředitel ŘSD René Poruba. Ten také informoval, že celý problém se týká použití ocelárenské strusky.

"My jsme neviděli žádný dokument ze strany Eurovie, že opravdu měli odsouhlasený tento materiál," vysvětlil Poruba. ŘSD podle jeho slov bude v přiměřené lhůtě čekat na vyjádření společnosti Eurovia. "Zhruba lhůta přiměřená je 30 dnů. Pokud do té doby zhotovitel neodpoví, budeme postupovat dále, v dalších právních krocích," popsal další postup ŘSD pověřený ředitel.

"Požadavek Ředitelství silnic a dálnic je jistě originální, nicméně potřebovali bychom nejdříve zjistit, o jaká fakta svou žádost ŘSD opírá. Jakmile to budeme vědět, můžeme o tom seriózně jednat," informovala mluvčí společnosti Eurovia Petra Kučerová. Podle jejich slov dopis, který společnost obdržela, žádné takové informace neobsahuje. "Stavbu jsme postavili a předali tak, jak smlouva ukládala. A také reklamace se řeší v souladu se smlouvou. ŘSD přebíralo každou vrstvu, všechny materiály byly schváleny, což můžeme doložit. Stavba také byla řádně zkolaudována," vyjádřila stanovisko společnosti.

Spor o devítikilometrový úsek dálnice D47 mezi Klimkovicemi a Bohumínem se datuje už od roku 2008. Reklamace ministerstva dopravy se týká nejen zvlněné a popraskané dálnice, ale i tří mostních konstrukcí. Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) důrazně odmítá, aby náklady na opravu D47 šly z peněz daňových poplatníků. Společnost Eurovia se brání, že ministerstvo vady zveličuje a že kazy jsou v rámci reklamačního řízení neoprávněné. Stavební společnost také zvažuje možnost, že podá žalobu kvůli poškození dobrého jména společnosti.

Stát utratil za úsek dálnice D47 celkem 4,3 miliardy korun. ŘSD reklamuje povrch vozovky, který se zvlnil. Příčinou zvlnění je podle ŘSD použití nevhodného materiálu. Měly by proběhnout další průzkumy dálnice pomocí sond, které zjistí složeni podloží. Uskuteční se také dynamické zkoušky mostů.

Spor by měla vyřešit pracovní skupina složená ze zástupců ministerstva dopravy, právníků, odborníků a zástupce stavební firmy. Do vedení skupiny byl jmenovaný Daniel Bartek, náměstek ministra dopravy, který se jako strojní inženýr specializuje na vstupní a výstupní kontroly vad a kontrolu jakosti.

Témata: řsd | Dálnice
Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V Brně končí rekonstrukce na Kolišti, ulice bude plně průjezdná

14.12.2018 05:44 Na malém městském okruhu v Brně dnes po více než roce končí rekonstrukce v ulici Koliště. Ulice…

Silnice na Vysočině včetně D1 jsou sjízdné, kolaps způsobil mnohamilionové…

13.12.2018 18:24 Aktualizováno Dálnice D1 na Vysočině byla dnes vpodvečer po středečním a dnešním kolapsu průjezdná už v obou…

Zákaz kamionů v levém pruhu na dálnicích? Ťok hasí malér na D1, opozice se…

13.12.2018 15:49 Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) zvažuje kvůli situaci na D1 zákaz jízdy kamionů v levém pruhu na…

Kolaps D1 řeší i Sněmovna. KSČM chce omezit předjíždění pro kamiony na…

13.12.2018 12:58 Aktualizováno Komunisté chtějí kvůli kolapsu na dálnici D1 v důsledku sněžení a dopravních omezení navrhnout, aby…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama