Část taxislužeb kvůli viru instaluje do aut plastové zástěny

Někteří provozovatelé taxislužeb začali do svých vozů kvůli pandemii koronaviru instalovat plastové zástěny, které oddělují řidiče a jejich zákazníky. Mezi prvními se zástěny objevily ve vozech pražské taxislužby Modrý Anděl, následoval Bolt a nyní i Uber. Ostatní firmy jsou k těmto opatřením zdrženlivější, jejich přínos je podle nich sporný. Vyplývá to z vyjádření dopravců na dotazy ČTK.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto
doporučujeme

Plastové zástěny či štíty jsou většinou nainstalovány mezi předními a zadními sedadly. Měly by tak oddělovat řidiče a jejich zákazníky. Podle společností, které je zavádějí by se tím měl omezit vzájemný kontakt a také minimalizovat případný přenos viru. Mezi prvními takto vybavila už v březnu své vozy společnost Modrý Anděl.

Bolt vytvořil na konci dubna pro auta, která budou vybavena bezpečnostními štíty samostatnou kategorii ve své aplikaci. Společnost štíty nevyžaduje u všech svých řidičů, o výbavě svých vozů a s tím spojené zařazení do nové kategorie rozhodují samotní řidiči. Společnost chce ovšem řidiče motivovat dodatečným bonusem k jejich výdělku.

V příštích týdnech chce řidiče nově vybavovat plastovými přepážkami také Uber. Dostanou je především nejaktivnější šoféři. Řidiči zároveň budou muset v rámci aplikace potvrzovat například prostřednictví selfie fotografií, že mají nasazenou roušku a také plnění dalších hygienických pravidel. Řidiči budou moci stornovat objednané jízdy, pokud bezpečnostní opatření nedodržují jejich klienti. Případné porušení nastavených zásad budou moci hlásit i nespokojení cestující.

Ostatní velké taxislužby jsou k zavádění zástěn do aut spíše zdrženlivější. "Většina dopravců to nechává na svých řidičích, plošně to ale nezavádějí" uvedl předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě Daniel Tarljovski. Upozornil, že podobné zábrany nelze instalovat plošně do všech typů vozidel. "Není to ani homologované, auta by s tím zřejmě ani nemusely projít technickou kontrolou," dodal. Nevěří, že by se zástěny měly stát standardním vybavením ve vozech taxi.

Podle Liftaga je efekt zástěn sporný. "Některé přepážky, které se na trhu rozmáhají, podle našeho názorů mohou představovat spíše zvýšení rizika přenosu nebo nebezpečí v případě havárie vozu. Proto testujeme různá řešení a preferujeme ta, které přinášejí skutečnou ochranu, nejen tu psychologickou nebo nemají za cíl pouze publicitu," uvedl ředitel Liftaga Ondřej Krátký.

Většina taxislužeb se tak soustředí na jiná ochranná opatření. Jde například o pravidelné dezinfikování a čištění vozů, úpravu platebních systémů či maximálního počtu zákazníků na jízdu, dále vyzývají řidiče například k úpravě cirkulace vzduchu pomocí klimatizace a k další prevenci.

Koronavirová krize výrazně omezila poptávku po cestování v taxi. Po Velikonocích ovšem začal zájem cestujících postupně růst, poptávka je však stále oproti normálu slabší. Některé přepravní společnosti se proto v uplynulých týdnech přeorientovaly na přepravu zboží, ať už objednávek z obchodů, nebo rozvoz nákupu a jídla z restaurací.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

D10 u Mladé Boleslavi uzavřela nehoda dvou aut, zasahoval vrtulník

24.05.2020 13:20 Dálnici D10 u Mladé Boleslavi uzavřela dnes kolem poledne nehoda dvou osobních aut. Tři lidé…

Zakázku na rozšíření Letiště Praha získala Eurovia s Hochtiefem

24.05.2020 12:03 Zakázku na další rozšíření Letiště Praha v areálu Jih, které se někdy také nazývá stará Ruzyně,…

České dráhy od pondělí obnoví spoje do Berlína

22.05.2020 15:32 Aktualizováno České dráhy od pondělí začnou jezdit do Berlína, bude to jejich první obnovená linka do ciziny po…

Středočeský kraj neodškodní cestující s kupony

21.05.2020 10:39 Středočeský kraj neuvažuje o prodloužení časových jízdenek platných během nouzového stavu. Nevyhoví…

Související:

Právě se děje

Další zprávy