Dva severní úseky Pražského okruhu budou mít jeden proces EIA. Kdy se začne stavět?

Plánované úseky Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí a mezi Suchdolem a Ruzyní budou mít společný posudek vlivů na životní prostředí (EIA). Vyplývá to z databáze EIA. Jako první by se měl začít stavět prvně zmíněný úsek, označovaný 519, a to v roce 2024. O rok později by měla začít stavba části 518. Nejblíže zahájení je jihovýchodní část okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, kde chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít stavět v příštím roce.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Dálnice D1
doporučujeme

Více než osmikilometrový úsek 519 má mít šest pruhů, tři mimoúrovňové křižovatky a 18 mostů včetně mostu přes Vltavu. Kromě Suchdola a Březiněvsi stavba zasáhne do městských částí Praha 8, Dolní Chabry, Ďáblice a do středočeské obce Zdiby. Úsek 518 do Ruzyně má být podobně dlouhý a oba úseky by měly být podle dokumentace uvedeny do provozu společně.

Ministerstvo životního prostředí v návaznosti na provázanost obou záměrů rozhodlo, že ŘSD má připravit jednu společnou dokumentaci pro EIA. Požadují také zpracování hlukové a rozptylové studie a návrh opatření, která by měla omezit negativní hlukové a imisní dopady na okolí. Mezi další požadavky patří zpracování studie vlivu stavby na klimatický systém a její odolnosti vůči klimatickým změnám nebo návrh opatření pro ochranu nadzemních a spodních vod.

V rámci připomínek se proti záměru už vyjádřila obec Horoměřice, které se nelíbí zvýšení hluku a množství zplodin. Kriticky se k záměru vyjádřily také Zdiby, městské části Nebušice, Lysolaje, Suchdol, Ďáblice, Dolní Chabry a několik místních spolků. Naopak hlavní město, Praha 6 a Středočeský kraj se vyjádřily kladně.

Starostové malých městských částí na severu města dlouhodobě požadují posunutí trasy okruhu mimo území metropole. Proti plánovanému trasování padlo i několik žalob. Magistrát před časem nechal možnost posunutí trasy více na sever prověřit. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Vedení města na základě toho změnu trasy označilo za nereálnou a odmítlo ji.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Nejblíže zahájení je stavba úseku 511 na jihovýchodě Prahy, u kterého nyní ŘSD ve spolupráci s magistrátem řeší výkupy pozemků.

Loading...
Vstupte do diskuze (2)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Propadák českého ministerstva: Systém známek je na Slovensku sedmkrát…

23.01.2020 17:42 Kompletní systém elektronických dálničních známek na Slovensku stojí 50 milionů korun ročně, což je…

E-shop za 400 milionů nebude. Ministr Havlíček zakázku ruší

23.01.2020 09:47 Zakázka na IT systém k elektronickým dálničním známkách bude zrušena. ČTK to dnes sdělil…

E-shop pro dálniční známky: Jaký bude osud sporné zakázky? Prověřování…

22.01.2020 15:09 Vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) zřejmě v pátek při nástupu do čela…

Výměna řidičského průkazu letos čeká skoro milion lidí. Jak poznáte, že se…

22.01.2020 11:07 letos si bude muset vyměnit řidičský průkaz kvůli vypršení jeho platnosti více než 859.000…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama