Na malých tratích budou strojvůdci od srpna hlásit jízdu, oznámila Správa železnic

Na malých regionálních tratích s označením D3, které jsou řízeny zjednodušeným způsobem, začne od 15. srpna platit pro strojvůdce ohlašovací povinnost před odjezdem ze stanic, výhyben a dalších určených míst na trati. Správa železnic tím chce snížit riziko chyb. Dnes to uvedla Správa železnic.

Vlaky
doporučujeme

Jednou z tratí D3 je úsek mezi Perninkem a Karlovými Vary, kde se v minulém týdnu srazily dva vlaky. Provoz na těchto tratích je řízen výhradně lidmi.

Ohlašovací povinnost nyní funguje jen na části tratí, od poloviny srpna by tak měla být povinná na všech železnicích D3. Strojvedoucí bude muset před vyjetím z určeného místa vždy ohlásit dispečerovi svou jízdu. V této souvislosti se mimořádně změní i jízdní řád. Jde o jedno z prvních opatření reagující na poslední železniční nehody.

O situaci na železnici, kde se v posledním týdnu stalo několik vážných nehod, dnes jednalo i vedení Správy železnic. Generální ředitel organizace Jiří Svoboda dnes písemně vyzval dopravce k větší důslednosti, školení a kontrolám zaměstnanců. "Výzvou dopravcům nehledám ani neukazuji na viníky. Probíhají nezávislá šetření, která vyhodnotí příčiny, případná rizika a potřebná nápravná opatření. Při současném zabezpečení české železnice, a to i v případě koridorových tratí, sehrává a bude i nadále v budoucnu sehrávat lidský faktor v celém procesu velmi významnou roli," uvedl Svoboda.

Na tratích se zjednodušeným řízením provozu nejsou technická zabezpečení provozu, doprava je závislá na komunikaci strojvedoucího s dispečerem. Současný stav na těchto tratích v minulém týdnu kritizovali zástupci strojvedoucích, kteří odmítají, aby provoz závisel jen na lidském rozhodování. Navrhli využití již existujících zařízení typu radioblok, který funguje na trati na Volarsku. To však zamítlo ministerstvo dopravy, podle kterého je jedinou možností vybudování systému ETCS. Jde o automatický zabezpečovací systém, který kontroluje pohyb a polohu vlaků a umožňuje zastavit vlak na dálku. Podle statistik z letošního dubna je systémem pokryto přes 255 kilometrů, dalších přes 200 kilometrů je ve zkušebním provozu. Celkem je v Česku přes 9000 kilometrů železnic.

V posledním týdnu se stalo na českých tratích několik nehod. Nejtragičtější byl střet dvou vlaků na regionální trati na Karlovarsku, při kterém zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Další nehoda se stala v pátek na trati mezi Prahou a Kolínem. U pražských Běchovic narazil vlak bez cestujících do čekajícího rychlíku, nikdo se nezranil. Na stejné trati v úterý v noci narazil osobní vlak do zadní části nákladního expresu. Po nehodě zemřel strojvedoucí. Příčiny nehod se zatím vyšetřují, podle předběžných zpráv šlo o lidské chyby.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Pražský okruh u Běchovic byl kvůli tragické nehodě uzavřen, zemřeli dva…

11.08.2020 16:31 Aktualizováno Při nehodě na Pražském okruhu u Běchovic zemřeli dnes dopoledne dva muži. ČTK to řekla mluvčí…

Srážka s popeláři u Mníšku: Řidička nejednala úmyslně, policie případ…

11.08.2020 15:53 Vyšetřování policie neprokázalo, že loňskou nehodu s třemi mrtvými u Mníšku na Liberecku způsobila…

Konec jízd s náskokem. Na tratích D3 začnou platit nová bezpečnostní…

11.08.2020 15:52 Aktualizováno Na regionálních tratích se zjednodušeným řízením provozu začnou od 15. srpna platit nová opatření…

Havlíček chce na dopravu pro příští rok 129 miliard. Babiš a Schillerová…

11.08.2020 14:50 Aktualizováno Správa železnic, Ředitelství silnic a dálnic a další dopravní infrastruktura by příští rok ze…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama