Železničáři se připravovali na vládní návštěvu. Tetování neprošlo

Návštěva premiéra Andreje Babiše (ANO), šéfa dopravy a průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (ANO) a ředitele Správy železnic (SŽ) Jiřího Svobody v Olomouckém kraji se neobešla bez doporučení pracovníkům SŽ, jak mají s takovou významnou delegací jednat. Rozhodně nešlo o oficiální pokyn, nýbrž o individuální aktivitu jednoho z přednostů.

Vlaky
doporučujeme

Někteří nostalgici si při textu vyžadujícím kázeň, která by měla zahrnovat i oholené tváře a prvotřídní vystupování, vzpomněli na období povinné základní vojenské služby. Výpravčí v jednotlivých stanicích byli například žádáni, aby časté výluky, které mají za následek častá zpoždění vlaků, vysvětlili, pokud možno co nejdecentnějším způsobem. 

"Vítáme vás na Moravě. Se stavbou dobrá spolupráce, náhradní autobusová doprava do Olomouce bezproblémová,” stojí v přednostově doporučení jednomu z podřízených. Tomu dalšímu pak bylo řečeno, že by si měl kvůli tetování vzít košili s dlouhým rukávem. Rovněž také žádal, aby se s návštěvou neloučilo prostým "na shledanou", nýbrž "na shledanou, děkujeme za návštěvu".

Zaměstnanci byli dále vyzývání, aby informovali věcně. "Nehrajeme si na Potěmkinovu vesnici, nelakujeme narůžovo. Bude-li sebevrah 'u sousedů' a vlaky budou mít zpoždění nebo jezdit odklonem – normálně informovat o problémech,” stálo ve výzvě.

Ke zmiňovanému "oběžníku", který publikoval Svaz odborářů služeb a dopravy, a který se vzápětí začal šířit na sociálních sítích, SŽ uvedla, že se nejednalo o oficiální dokument.

"Jde o interní doporučení pana přednosty svým kolegům, podřízeným. Ze samotné dikce dopisu je patrné, že se jedná o komunikaci s kolegy, které z velké většiny pan přednosta zná osobně. Rozhodně však nešlo o nařízenou a jedinou přípustnou komunikaci s generálním ředitelem a politiky, ale spíše o nezávazné náměty,” řekl redakci serveru Novinky.cz mluvčí SŽ Marek Iliaš. 

Návštěvě na Olomoucku se dostalo publicity i díky ministru Havlíčkovi, který o ní referoval na svém twitterovém účtu, kdy hovořil o "revoluci" na české železnici počítající s vybudováním rychlotrati na 160 km/h s moderním zabezpečovacím zařízením ETCS. Přitom stejným rychlostním omezením už česká železnice disponuje řadu let.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Škoda po tragédii na D1 u Brna je 2,5 milionu, příčina nehody se stále…

24.09.2020 12:44 Materiální škoda po středeční tragické nehodě dvou kamionů a čtyř osobních aut na okraji Brna je…

Alarmující zjištění: Kolik mostů na silnicích nižších tříd je v havarijním…

24.09.2020 11:51 Aktualizováno V České republice se od roku 2004 téměř zdvojnásobil počet mostů ve špatném až havarijním stavu na…

České dráhy nemusí vracet státu 7 miliard, potvrdil soud

23.09.2020 18:46 České dráhy nemusejí vracet státu víc než sedm miliard korun, které dostaly v roce 2008 za převod…

Hromadná nehoda na D1 u Brna: Zahynuli tři lidé včetně dítěte

23.09.2020 17:02 Aktualizováno Při hromadné nehodě dvou kamionů a čtyř osobních aut na dálnici D1 na okraji Brna zemřeli dnes tři…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama