Rozpočet ŘSD se zvýší o šest miliard. Dálnici D1 má udržet sjízdnou 198 sypačů

Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard korun. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to dnes novinářům řekl premiér Andrej Babiš (ANO).

Ilustrační foto
doporučujeme

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce. "Bylo nějaké riziko, že některé akce nebudeme moci realizovat v rozsahu, jak jsme předpokládali. Naštěstí v průběhu roku došlo k navýšení, to znamená, byli jsme schopni zvládnout všechny naplánované práce," řekl Mátl.

Podle plánu skončí v neděli dopravní omezení na opravovaném úseku mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí. Jeho součástí je 425 metrů dlouhý most Vysočina, který je výškou 77,5 metrů nejvyšší most na dálnici D1. Oprava úseku, kterou za 1,583 miliardy korun provádí společnost Metrostav, začala v dubnu 2019.

Součástí prací na úseku byla rekonstrukce jednotlivých částí mostu včetně zesílení jeho hlavní nosné konstrukce. Mostovka se rozšířila o 75 centimetrů v každém jízdním směru, což při budoucích opravách mostu umožní automobilům jízdu v obou směrech dvěma pruhy. Most přes údolí Oslavy tvoří dvě souběžné konstrukce, každá pro jeden směr dálnice.

Před opravovaným mostem se zejména v druhé polovině loňského roku často tvořily dlouhé kolony. Oba směry jízdy měly k dispozici dohromady jen tři jízdní pruhy. A v době svářecích prací na jednom z mostů bylo třeba svést dopravu na most druhý, aby vibrace z dopravy nebránily kvalitě prováděnému svařování. Jezdilo se tak jen v jednom pruhu každým směrem.

K 6. prosinci plánuje ŘSD ukončit práce také u Humpolce, na úseku mezi 81. a 90. kilometrem. Vzhledem k chladnému počasí je podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) připraveno 198 sypacích vozů, aby udržely dálnici sjízdnou. "Na 90. kilometru trvale stojí několik sypačů, ať je plus pět, plus deset, mínus jedna, prostě kdyby se něco stalo, jsou připraveni v tom kritickém úseku vyrazit za několik desítek sekund," řekl Havlíček.

Na Vysočině se letos dálnice modernizovala i mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem mezi exity 90 a 104. Letošní část prací tam skončila 22. listopadu. Zjara se tam stavbaři ještě asi na měsíc vrátí, aby dokončili úpravu středního dělicího pásu. Pracovat se bude znovu i mezi Koberovicemi a Humpolcem, kde je před dokončením jen jeden jízdní pás. Druhý jízdní pás bude příští rok třeba zrekonstruovat také mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Modernizace celé dálnice D1 mezi Prahou a Brnem má skončit na podzim příštího roku. Po zimní přestávce se začne pracovat zřejmě na přelomu února a března.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Na Děčínsku vzplál vlak Arrivy, nikdo nebyl zraněn

15.01.2021 21:20 Předběžnou škodu 15 milionů korun způsobil dnes vpodvečer požár vlakové soupravy v Rybništi na…

Sněžení komplikuje dopravu v celém Česku, bez zimní výbavy nevyjíždějte

15.01.2021 09:54 Dopravu na většině území Česka dnes ráno opět komplikuje sněžení. Silnice ale většinou zůstávají s…

V centru Ostravy se srazily tramvaje. Sedm lidí zraněno, zasahují…

15.01.2021 08:23 V centru Ostravy se dnes ráno srazily dvě tramvaje. Zranilo se při tom sedm lidí. Příčina nehody…

Sníh a vítr opět komplikují dopravu, kamiony měly problémy i na D1

14.01.2021 13:51 Aktualizováno Sněžení a silný vítr dnes ráno dál komplikovaly silniční dopravu v Česku. Zejména v horských…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama