Stavba metra D odložena na jaro 2021, pandemie brzdí lhůty pro výběrová řízení

Stavba pražského metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, tedy asi o půl roku později. Původně měla ražba začít letos v září. Na dotaz ČTK to uvedl vedoucí oddělení komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Kvůli pandemii koronaviru se DPP prodloužilo například stavební řízení nebo lhůty pro výběrová řízení. Stavební řízení protáhlo rovněž množství připomínek.

Pražské metro, stanice Staroměstská
doporučujeme

DPP dokončil v létě část geologického průzkumu na Pankráci. Metro D v první fázi spojí Pankrác a Písnici.

"Před koronakrizí jsme říkali, že bychom chtěli začít stavět letos v září. Podle aktuálního vývoje bychom v optimistické variantě mohli začít stavět na jaře příštího roku, podle pesimistické o půl roku později, to jest na podzim příštího roku," uvedl Šabík. "Čtvrtou linku pražského metra bychom rádi zprovoznili ve druhé polovině roku 2028, bude ale záležet na tom, kdy budeme moci začít stavět první úsek," doplnil.

Kvůli epidemii koronaviru se prodlužily například lhůty v tendrech na firmu, která provede stavební práce v úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou. "Během nouzového stavu procesy stavebního řízení běžely mnohem pomaleji, respektive v omezeném režimu," uvedl Šabík. O stavební povolení na úsek Pankrác-Nové Dvory podnik požádal na konci loňského roku. Stavební řízení se protáhlo také kvůli námitkám a jejich vypořádání, které bylo pracnější.

DPP dokončil v létě loni zahájený geologický průzkum na dvou ze čtyř míst. V místech dokončeného průzkumu chystá podnik ještě jeden až tři průzkumné geologické vrty do prostoru tzv. obratových kolejí budoucí stanice metra Pankrác. Vrty se uskuteční z povrchu. Na zbylých dvou potrvá průzkum až do léta příštího roku. Většina tunelů z geologického průzkumu bude součástí budoucího metra D.

Kromě průzkumu DPP vyhodnocuje nabídky uchazečů v tendru na zhotovitele stavby a monitoring úseku Pankrác-Olbrachtova. "Nicméně čekáme v této záležitosti na rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Současně běží stavební řízení na úsek Pankrác D - Nové Dvory," uvedl Šabík.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je 72,6 miliardy korun a investorem je DPP.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Dálnici D1 ve směru na Prahu blokovala 8 hodin nehoda

21.09.2020 20:44 Hromadná nehoda šesti aut uzavřela dnes před polednem dálnici D1 před exitem 210 u Holubic na…

V příštím roce bude nově zpoplatněno dalších 32 km dálnic

21.09.2020 17:56 Dálniční známka zřejmě bude od příštího roku nově zapotřebí na dalších 32 kilometrech dálnic. Síť…

Muže na Českolipsku přejelo auto, možná zemřel ještě před střetem

20.09.2020 15:59 U Žandova na Českolipsku přejel brzy ráno motorista muže, který ležel na silnici. Přivolaný lékař…

Tragické nehody v ČR: Řidič nepřežil náraz do zdi, svodidla se stala…

19.09.2020 20:25 Osobní vůz u Vlasatic na Brněnsku dnes v podvečer vyjel ze silnice a narazil do zdi, řidič střet…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama