V novém mýtu není 162 tisíc aut, kapacity registrací se zdvojnásobí

Do nového mýta je k dnešku zaregistrováno 296.000 aut, stále tak chybí asi 162.000 vozidel z celkem očekávaného počtu. CzechToll, budoucí správce nového mýta, proto zdvojnásobí kapacitu registračních obchodních míst u hranic, oznámila dnes firma. U hranic se po spuštění mýta, které nastane 1. prosince, očekávají několikakilometrové fronty. Nejhorší situace má nastat druhý den fungování mýta.

Přidejte svůj názor

Dálnice D1
doporučujeme

Posílení registrací CzechToll plánuje zejména u hranic. Dopravci u nich budou moci zaregistrovat 15.000 vozidel za den, dalších 65.000 ve vnitrozemí.

Z průměrného počtu 60 pracovníků posílila společnost kapacitu na 120 lidí. Počet pracovníků se zvýší o pět procent také na vybraných obchodních místech ve vnitrozemí. Dále by se měla zdvojnásobit kapacita podpůrných oddělení v centrále CzechTollu. Celkem je do krizových opatření ke zvládnutí náporu zahraničních dopravců zapojeno téměř 700 pracovníků. Náklady na opatření podle CzechTollu vyjdou na 60 milionů korun.

Po začátku fungování nového mýta se na dálnicích, zejména pak u hranic, očekávají mnohakilometrové kolony. Důvodem jsou právě pomalé registrace. Nejhorší situace se podle dopravního modelu CzechTollu dá očekávat v prvních dvou prosincových týdnech, a to u Lanžhotu na Břeclavsku, kde by kolony měly dosahovat 12 kilometrů. Fronty přes deset kilometrů hrozí například také u Bohumína. Několikakilometrové kolony hrozí na dalších hraničních přechodech, zejména s Polskem a Slovenskem, nárazově také ve vnitrozemí.

"Nechceme nic podcenit a na situaci se maximálně připravujeme," ujišťoval při dnešních sněmovních interpelacích ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). "Je dohoda s okolními státy, zejména se Slovenskem a s Polskem, že v případě, že se budou tvořit kolony a budou plné odstavné plochy na území České republiky, nebudou sem další kamiony vpouštěny," dodal.

"S ohledem na klidnější víkendový provoz a nedělní zákaz jízdy nákladních vozidel očekáváme první riziko vzniku dopravních komplikací až v pondělí ráno. Riziko roste podle dopravního modelu od čtvrté hodiny ranní, kulminuje v poledne a postupně klesá v pozdních odpoledních hodinách," uvedl provozní ředitel CzechTollu Petr Chvátal.

Nejvyšší riziko komplikací očekává CzechToll během prvních tří dnů po spuštění systému, poté by se postupně měla situace u obchodních míst zklidnit. Na rizikových místech budou řídit dopravu koordinátoři společnosti ve žlutých reflexních vestách. Provoz budou koordinovat také policisté.

Nové mýto bude provozovat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni. Uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz nového satelitního systému. Nahradí tak dosavadní mikrovlnnou technologii, která funguje od roku 2007 a provozovala ho společnost Kapsch.

Loading...
Vstupte do diskuze
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Auto na Trutnovsku srazilo malého chlapce, zemřel na místě

05.12.2019 12:46 Na silnici I/14 v obci Rudník na Trutnovsku srazilo osobní vozidlo chlapce, na místě zemřel. Nehoda…

Na Chodově se srazily autobusy s dětmi. 18 zraněných, aktivován traumaplán

04.12.2019 10:56 Aktualizováno Na pražském Chodově se dnes dopoledne srazily v ulici Roztylská dva autobusy. V jednom z nich…

V Liberci se srazily tramvaje, jedna se převrátila na bok

04.12.2019 10:42 Aktualizováno V Liberci v Dolním Hanychově se dnes ráno srazily dvě tramvaje, zadní vůz jedné soupravy se…

Černý scénář se nenaplňuje. Nový mýtný systém i dnes funguje bez problémů

02.12.2019 13:57 Aktualizováno Spuštění satelitního mýta v Česku nepůsobí ani dnes ráno dopravní komplikace. Nejhorší předpoklady,…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama