V Praze vyjede ve čtvrtek první autobus s novým designem

V Praze vyjede ve čtvrtek 17. září první autobus v nové vizuální šedo-červené podobě. Vůz bude nasazen na linku 176 z Karlova náměstí na Strahov. Po schválení kompletního designového manuálu bude dopravní podnik (DPP) objednávat nové autobusy výhradně v nové podobě.

DPP představil první autobus v nových barvách.
doporučujeme

Novinářům dnes první přemalovaný autobus představili primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě), generální ředitel DPP Petr Witowski a Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Novou podobu vozů MHD schválili pražští radní letos v srpnu.

"Toto je zkušební vzorek, na kterém grafici s DPP a výrobcem testovali různé odstíny a detaily, jak by autobus měl být nalakován. Je to vůz, který by stejně šel na celolakovou přeměnu, takže jsme ani za tento autobus neutratili nic navíc," řekl Scheinherr.

Oproti dřívějším podobám má vůz podle Scheinherra méně barev, takže je na něm méně dílů nalakovaných v odlišných barvách. "A je jich i dokonce menší počet," řekl. Nový design tak nebude při údržbě stát víc peněz než u starých vozů.

"Tento design je z 98 procent konečný. Budeme ještě dolaďovat piktogramy, bude se dolaďovat logo, takže nějaké drobnosti tam ještě budou, ale v zásadě je to konečný design," řekl Witowski.

Manuál bude hotov do konce letošního roku. Popisovat bude 76 typů vozidel pražské integrované dopravy (PID). V dokumentu bude uvedeno například to, kde má být logo PID nebo kde budou orientační piktogramy. "Po schválení (vedením města) se stane standardem a tyto podoby budeme v pražských ulicích i ve Středočeském kraji potkávat," řekl Tomčík.

DPP nebude přemalovávat staré vozy, ale při obměně vozového parku bude nakupovat autobusy objednávat v nové podobě. Přemalovávat původní vozy bude jen ve výjimečných případech. Podnik obnovuje vozový park po asi stovce autobusů ročně. Celkem jich má přes tisícovku. Bude tedy trvat přibližně deset let, než budou všechny vozy jezdit v nové podobě.

Vedení města změnu v minulosti zdůvodňovalo zejména tím, že se systém PID postupně rozšiřuje do Středočeského kraje a spolu s tím je vhodná doba na sjednocení podoby vozů v celém systému, aby bylo jasné na první pohled, že v daném dopravním prostředku platí jízdenka PID.

Změnu podoby vozů v uplynulých týdnech kritizovala například opozice nebo koaliční Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN). Podle kritiků jde o plýtvání penězi. Scheinherr kritiku opakovaně odmítl, město podle něj nový design nebude stát žádné peníze navíc.

PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a vlaky označené písmenem S. Do PID spadá také lanovka na Petřín. Systém má jednotné jízdné a tarifní podmínky a jízdní řády jsou tvořeny tak, aby na sebe vzájemně u jednotlivých druhů dopravy navazovaly.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V Kunovicích se srazil spěšný vlak s traktorem, pět zraněných

18.09.2020 20:34 Aktualizováno Na přejezdu v Kunovicích na Uherskohradišťsku se dnes odpoledne srazil spěšný vlak Českých drah s…

Provoz některých vlaků mezi ČR a Slovenskem bude omezen

18.09.2020 20:02 Aktualizováno Provoz některých mezistátních vlaků mezi Českou republikou a Slovenskem bude omezen, rozhodnutí se…

Smrtelná nehoda komplikovala provoz na Pražském okruhu

17.09.2020 18:54 Aktualizováno Provoz na Pražském okruhu ve směru k dálnici D1 byl dnes odpoledne zhruba na tři hodiny přerušen…

Agresivita řidičů roste, ti se za agresivní nepovažují, ukazuje průzkum

17.09.2020 11:09 Aktualizováno Na 88 procent Čechů je přesvědčeno o vzrůstající agresivitě řidičů. Za agresivního řidiče se přitom…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama