Regulace hlasitosti reklam? Vláda zaujala neutrální postoj

Praha - Vláda ve středu zaujala neutrální postoj k poslanecké novele zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání, uvedl důvěryhodný zdroj agentury Mediafax. Cílem předlohy je předejít situacím, kdy televizní vysílání výrazně narušuje oproti ostatním pořadům vyšší hlasitost reklamy.

ilustrační fotografie
doporučujeme

Poslanci požadují, aby do zákona byla vložena nová kompetence Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která by umožňovala vydávat prováděcí právní předpisy v oblasti provozování rozhlasového a televizního vysílání a audiovizuálních mediálních služeb.

"Zvýšená hlasitost reklam proti ostatním částem televizního vysílání je celosvětově vnímaným negativním jevem, který je hoden legislativní úpravy," tvrdí zákonodárci.

Zákonná úprava nově zavádí povinnost provozovatele televizního vysílání zajistit, aby zvuková intenzita vysílaných reklam, teleshoppingu a označení sponzora nepřesahovala zvukovou intenzitu ostatních částí vysílání před a po odvysílání reklam.

Novela zároveň počítá i případnými sankcemi za porušení zákona, rozmezí výše pokut by se podle předlohy pohybovala v řádu od deseti tisíců do pěti milionů korun.

Poslanci tak vyhověli podnětu RRTV, která tak reagovala na četné stížnosti diváků.

Ochotu spolupracovat na problematice hlasitosti reklamy už vyjádřila televize Nova, navržené řešení podle ní ale potřebuje dopracovat. "Vnímáme stále častější dotazy našich diváků na téma hlasitosti reklamních bloků a jsme připraveni tuto problematiku urychleně řešit," uvedl generální ředitel Novy Jan Andruško.

"Návrh legislativního řešení této problematiky s námi nebyl bohužel dopředu diskutován a došlo tak k tomu, že tento návrh situaci podle mého názoru bohužel neřeší. V jeho důsledku by docházelo k absurdním situacím, kdy pokud bychom například vysílali snímek Umělec, pětinásobného držitele Oscara, což je němý film, musel by být reklamní blok také 'němý'. To jistě není záměr zákonodárce," zmínil Andruško, aby uzavřel: "My jsme však připraveni se zákonodárci spolupracovat na legislativních změnách tak, aby bylo konečné řešení šetrné k divákovi, a aby bylo smysluplné, efektivní a právně vynutitelné."

Intenzita hlasitosti reklamy je zákonem upravená například v sousedním Polsku i Slovensku.

Po projednání parlamentem a prezidentském podpisu by zákon měl začít účinkovat od 1. srpna 2012.

Témata: Vláda ČR
Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Na nejvyšší ocenění Sněmovna navrhla Morávka, Balabána a Mašína

09.07.2020 18:38 Na udělení nejvyššího státního vyznamenání Řádu bílého lva Sněmovna navrhla prezidentu Miloši…

KSČM žádá po hnutí ANO podporu prodloužení dovolené o týden

09.07.2020 18:35 Aktualizováno Komunisté žádají po hnutí ANO podporu pro svůj návrh na prodloužení zákonné dovolené pro…

EU pošle členským státům peníze. Investujme do budoucnosti, vyzývá…

09.07.2020 17:53 Evropská unie je připravena vyčlenit ze svého rozpočtu 750 miliard eur na záchranu ekonomik…

Trikolóra nasadí do boje o senátní křeslo Nováka, Zelení zvažují Šabatovou

09.07.2020 17:51 Aktualizováno Advokát Richard Novák bude kandidátem Trikolóry do Senátu za volební obvod číslo 60 v Brně. Novák…

Související:

Právě se děje

Další zprávy