Tváří komunistů je modelka z fotobanky. Straníky rozdělila na dva tábory

KSČM řeší skandál. V rámci své volební kampaně se totiž rozhodla využít fotografie mladé ženy, což z hlediska volební kampaně rozhodně nebyl špatný krok, kdyby se ale nejednalo o pětatřicetiletou Němku, která nemá ke komunistům žádný vztah.

KSČM
doporučujeme

Proti neprofesionalitě KSČM se ohradil nizozemský autor zmiňovaného portrétu, proto jí nezbylo, než jej raději stáhnout a zahájit stranickou debatu, která komunisty rozděluje. Jedni si myslí, že použití fotky modelky bylo správné, zatímco ostatní, že nikoliv.

Podle expertů v oblasti politického marketingu by se v kampaních měly skutečně používat pouze fotky představitelů stran, případně jejich členů a podporovatelů. Informoval o tom server novinky.cz

Tak se k tomu alespoň v české polistopadové politice zpravidla přistupovalo. Výjimku tvořil například volební plakát ČSSD v roce 2010, kdy se usměvavý český expremiér Jiří Paroubek na pozadí šťastných anonymních mladých tváří dušoval, že bude bojovat za jejich důchody. Posléze se ale zjistilo, že šlo o vyobrazení Dánů stažených z fotobanky.

"Pokud je to sdělení, které má specifický, politický náboj, tak si myslím, že je rozumnější to vkládat do autentických úst. Zkrátka aby to říkal ten, kdo si to opravdu myslí a může si za tím stát. Když takové sdělení, a tohle je ten případ, kdy si vlastně pochválíte stranu, že je úžasná, a vložíte to do úst cizímu člověku, tak to nevyzní dostatečně poctivě,“ zlobil se komunista Jiří Dolejš. K fotobankám by se uchyloval pouze, pokud jde o ilustrační fotografie nebo neutrální sdělení.

"V politice by se fotobanky rozhodně využívat neměly, protože to vždy dopadne špatně. Ideální je používat reálné lidi, členy či podporovatele,“ souhlasil známý politický marketér Jakub Horák s tím, že je vždy kontroverzní využívat nečleny, kteří se jakoby staví za hodnoty strany, aniž by si toho byli sami vědomi.

Obdobný postoj zaujala i Markéta Pečenková, která je známá z kampaní TOP 09 a která se také podílela na prezidentské kampani francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. 

Jinak se k tomu ale staví člen KSČM Stanislav Grospič. "Využívá to celá škála politických subjektů, takže nevidím důvod, proč by to nemohla dělat KSČM,“ hájil postup své strany.

Vedoucí mediálního úseku KSČM Helena Grofová se nechala slyšet, že strana bude s využíváním fotobank za účelem politického marketingu pokračovat i nadále, jelikož je fotografování jednotlivých komunistů finančně zátěžové. 

Média se proto obrátila na poslankyni KSČM Květu Matušovskou a mladou komunistku z jižních Čech Annu Vaculíkovou, zda by jim v případě potřeby nečinilo problém se zapojit do focení pro politickou kampaň.

"Měl by tam být jeden z nás, ne nějaká paní z Německa," řekla Vaculíková. "Jsem komunistka a nestydím se za to,“ uvedla zase Matušovská s tím, že je ve straně řada dalších mladých žen, které by taktéž byly bývaly ochotné se nechat za tímto účelem vyfotografovat. 

"Spousta lidí má KSČM za stranu, kde jsou jen starší lidé a žádní mladí, ale ono to tak není. Mladí lidé tu opravdu jsou a věřím tomu, že kdyby je vedení oslovilo, tak by rádi dali svůj obličej k propagaci strany,“ podotkla mladá komunistka.

"Měl by tam být jeden z nás, ne nějaká paní z Německa, která s tou myšlenkou nemá absolutně nic společného,“ uzavřela. 

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

První návrh státního rozpočtu pro rok 2021: Schillerová plánuje schodek…

19.09.2020 19:46 Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) v prvním návrhu státního rozpočtu na rok 2021 plánuje…

Není nutné zastavovat kulturní akce, shodli se Zaorálek a Hamáček

19.09.2020 17:34 Aktualizováno Ministři kultury Lubomír Zaorálek a vnitra Jan Hamáček (oba ČSSD) se shodli na tom, že nyní není…

Chystá se změna azylového zákona, počítá s aktivováním "řízení v případě…

19.09.2020 15:14 Nejvyšší správní soud (NSS) by již v budoucnu nemusel přezkoumávat rozhodnutí ministerstva vnitra a…

Transparency International monitoruje volební kampaň, hodnocení zveřejní…

19.09.2020 11:59 V kampani před krajskými volbami využily strany on-line prostor, ale desítky milionů investovaly i…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama