Půlmilionová kampaň terčem kritiky. Peníze si nevezmeme, couvá influencerka

Úřad vlády měl do půlky února na sociálních sítích zveřejnit a propagovat za půl milionu korun sérii videí, která mají vyvracet dezinformace šířené o očkování proti onemocnění covid-19. Influencerka Anna Šulcová ale v reakci na masivní kritiku veřejnosti i politiků oznámila, že peníze na nákup reklamního prostoru využity nebudou.

Kampaň influencerů proti dezinformacím
doporučujeme

Sérii sedmi videí vytvořili Anna Šulcová a Jakub Gulab, úřad je bude zveřejňovat na sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a TikTok do poloviny února.

V jednom z videí hovoří hlavní epidemiolog IKEM Petr Smejkal, v dalších budou účinkovat viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula, primářka Hana Roháčová či ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).

Šulcová a Gulab na sociálních sítích o pandemii údajně informují už dlouho a nyní se dohodli, že videa připraví pro Strakovu akademii zadarmo. Úřad ale ve čtvrtek oznámil, že si zřídil účet na sociální síti TikTok a plánuje nákup reklamního prostoru na propagaci v hodnotě půl milionu korun.

Smlouvu na nákup reklamního prostoru na sociálních sítích kritizují někteří opoziční politici. "Strašně bych zase chtěl žít v době, kdy budeme mít na to vyhodit půl milionu za propagaci vlády na čínské sociální síti pro teenagery. Tahle doba tu ale ještě není," uvedl ke zřízení účtu na síti TikTok šéf Starostů a nezávislých Vít Rakušan.

Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová na twitteru uvedla, že opozice od jara apeluje na vládu, aby zlepšila komunikaci. "A to se fakt nevylepší TikTokem," uvedla. Šéf lidovců Marian Jurečka připomněl debatu o vládním nákupu stříkaček. "Co tak raději umět nakoupit správné stříkačky, to by mohlo pro začátek stačit," komentoval zřízení účtu na TikToku. 

Podle experta na komunikaci Vladana Crhy ze společnosti Ami Digital je sympatické, když se státní instituce pokouší o moderní komunikaci a asi je to lepší než nechvalně známý inzerát s injekční stříkačkou. Princip "když nevíš, vrzni tam influencera" ale příliš nevyznává, protože jde spíše o výkřik než o koncepční komunikaci, o které se diskutuje minimálně od prosince.

Plánovanou kampaň kritizuje také veřejnost. Nelíbí se jí jak platba čínské sociální síti, tak samotné množství peněz, které chce stát za propagaci vynaložit.

Vzhledem ke kritice se proto influenceři v pátek večer rozhodli, že peníze na nákup reklamního prostoru nevyužijí. "Moc mě mrzí, jak se k tomu lidí postavili, a tak to nyní po negativních ohlasech odmítneme a peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity," napsala na twitteru Anna Šulcová. 

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Poslanci si v době pandemie odhlasovali vyšší příspěvky

03.03.2021 21:59 Aktualizováno Poslanecké kluby budou letos dostávat na svůj provoz asi o desetinu vyšší příspěvky ze sněmovního…

Blatný nebere jako útok Zemanova slova, že je vyhořelý

03.03.2021 21:41 Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) nebere jako útok slova prezidenta Miloše Zemana, že na…

Sněmovna upřednostnila verzi stavebního zákona se státními úřady

03.03.2021 19:41 Poslanci dnes rozhodli, že základem pro další projednávání návrhu nového stavebního zákona už…

ODS schválila koaliční dohodu Spolu i podobu kandidátek

03.03.2021 19:15 Vedení ODS dnes schválilo koaliční smlouvu s lidovci a TOP 09 i kandidátní listiny pro letošní…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama