Volební kampaň se postupně rozjíždí, vypukne v září

Zatím hlavně na sociálních sítích či reklamních poutačích podél silnic se v Olomouckém kraji odehrává kampaň před říjnovými krajskými volbami. Někteří lídři už začali objíždět města a obce, kde hovoří s místními lidmi o jejich problémech a prezentují volební programy.

Ostrou fázi kampaně politické strany a hnutí plánují spustit na začátku září, některé ji kvůli pandemii koronaviru proti předešlým volbám pozmění, vyplývá z ankety ČTK

Předvolební billboardy v Olomouckém kraji už před několika týdny nechalo instalovat hnutí ANO. Kampaň oficiálně spustí příští čtvrtek v Olomouci, dorazit by měl i premiér a předseda ANO Andrej Babiš. "Naši kandidáti se věnují setkávání s veřejností průběžně, během září bude mít kampaň zvýšenou intenzitu. Hnutí ANO v Olomouckém kraji nebude pořádat klasické volební mítinky, ale uspořádá pro širokou veřejnost na řadě míst Dny zdraví, při kterých si lidé například mohou nechat vyšetřit znaménka," řekl ČTK krajský manažer ANO Milan Passinger.

ANO má připraveny také také klasické formy prezentace na billboardech, plakátech a sociálních sítích, "Nicméně vzhledem k tomu, že zástupci hnutí ANO byli uplynulém roky ve vedení Olomouckého kraje, věříme, že voliči budou posuzovat spíše naši odvedenou práci," podotkl Passinger.

Volební kampaň postupně rozjíždí společná kandidátka Spojenci - Koalice pro Olomoucký kraj, kterou uzavřeli KDU-ČSL, TOP 09, Zelení a ProOlomouc. "Kontaktní kampaň jsme už zahájili. Druhý týden jezdím po městech a obcích Olomouckého kraje, začínáme také rozvěšovat plachty," řekl ČTK lídr kandidátky a předseda KDU-ČSL Marian Jurečka. Koalice plánuje i předvolební mítinky ve městech a obcích. Záležet bude na tom, zda se v září změní preventivní opatření v souvislosti s pandemií koronaviru.

Značná část komunikace s voliči se letos podle Jurečky kvůli pandemii koronaviru přesunula na sociální sítě. "Předpokládám, že hodně lidí s ohledem na koronavir nebude v září vyhledávat bližší kontakt s někým na ulici. Snažíme se proto tomu přizpůsobit a najít efektivní a přátelskou formu, jak s lidmi komunikovat, Jak se jich hodně ptát a říkat jim, co máme v našem programu," uvedl Jurečka.

Billboardy začne v příštích dnech instalovat i ODS. Lídr Dalibor Horák je zároveň aktivní na sociálních sítích. Na konec září pak ODS chystá velký předvolební koncert v Olomouci, jeho organizaci ještě ladí. "Lídr má k dispozici auto a postupně objíždí kraj, kde komunikuje s voliči," řekla manažerka olomoucké ODS Věra Zukalová.

ČSSD, která jde do voleb v kraji s hnutím Patrioti, načasovala těžiště své kampaně na druhou polovinu září, celorepublikově začala tento týden v pondělí. "Formu kampaně máme připravenu, jdeme nyní do takové horké fáze. Od 1. září budou nové billboardy, polepy, máme připraveny články a facebookové záležitosti. Jsme připraveni na měsíc kontaktní kampaně," řekl ČTK lídr sociálních demokratů a krajský předseda Jiří Zemánek. Dodal, že strana ustoupila od mítinků, prostředky chce využít ke kontaktní kampani.

Související

Více souvisejících

Volby volební kampaň

Aktuálně se děje

před 12 minutami

Policie ČR, ilustrační fotografie.

Inspekce obvinila policisty, kteří před pražským barem napadli několik lidí

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) ve středu obvinila dvojici příslušníků policie, kteří v únoru v opilosti napadli několik osob před barem na pražském Smíchově. Policie v dubnu zprostila muže zapojeného do incidentu výkonu služby, už dříve označila jeho jednání za neakceptovatelné a neomluvitelné.

před 37 minutami

před 45 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 4 hodinami

Helena Langšádlová

Ministryně Langšádlová se rozhodla podat demisi

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, oznámila její strana ve čtvrtek ráno. Podrobnosti má končící členka Fialovy vlády poskytnout odpoledne. 

před 4 hodinami

před 6 hodinami

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

Fotbal, ilustrační fotografie

Od příští sezóny ponese nejvyšší fotbalová liga jméno sázkovky Chance. Přiteče díky ní čtvrtmiliarda ročně

Až letos v červenci odstartuje nová sezóna tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže, už se v jejím názvu neobjeví jméno sázkové kanceláře Fortuna, ale jejího konkurenta Chance. Právě tato sázková kancelář totiž vyhrála výběrové řízení na titulárního partnera první fotbalové ligy a díky tomu si tak tuzemský profesionální fotbal od příští sezóny dalších pět let přijde na čtvrtmiliardy ročně.

včera

RECENZE: Papežův zákon o prohnilé církvi stojí i padá na velikášském akademismu

Poté, co byl u nás snímek Papežův zákon uveden v rámci nesoutěžní sekce karlovarského festivalu, se dostává i do široké distribuce. Italský film se noří do temné historie církve a skrze příběh na základě skutečných událostí reflektuje krutost lidské manipulace, společenskou rozštěpenost i individuální osudy na pozadí velkých dějin.

Zdroj: Martin Pleštil

Další zprávy