V mateřských školách je málo učitelů, přitom by byli potřeba

Praha - V Německu najdeme v mateřských školách v pedagogickém sboru 3,8% mužů, v Rakousku 1,4 % a v České republice se pak bavíme jen o jednotlivcích. V pražském centru pro pracující rodiče a jejich děti - Baby Office se rozhodli, že se pokusí zlepšit statistiku a jednoho takového učitele přijali. Proč jsou učitelé potřeba a co mohou přinést dětem? A proč je jich tak málo?

Přidejte svůj názor

Učitel Jakub Benda s dětmi v miniškolce

Podle psychoterapeutky a poradkyně pro rodičovství a vztahy Evy Labusové je mužský učitel v mateřské škole velmi žádoucí:  "Navzdory všem teoriím o rovných příležitostech vidíme, že chlapci z části přece jen potřebují něco jiného než dívky. Je prokázáno, že si i jinak hrají. Potřebují mnohem více pohybu i dobrodružství, mají touhu po divokých hrách, jsou hlučnější, snesou, když jim to dovolíme, více špíny a nepohodlí. Mužský pan učitel se v tomto ohledu může stát báječným průvodcem dětství chlapců, zvláště když jde tuto profesi dělat s nějakou vizí a pocitem poslání."

Její slova potvrzuje i spoluzakladatelka centra Baby Office Pavlína Bandrowská. "Od listopadu máme v kolektivu naší miniškolky nového učitele Jakuba Bendu, kterého jsme přijali i proto, že ho dobře známe ze spolupráce při realizaci mobilních dětských koutků. Má pedagogické vzdělání a praxi z působení v dětském centru a mateřské škole. Z výsledku jsme všichni nadšeni. Děti na něj úžasně reagují a i rodiče hodnotí příchod muže do doposud čistě ženského kolektivu kladně," hodnotí Bandrowská.

Výzkum, který byl proveden na Evangelické vysoké škole v Drážďanech navíc prokázal, že muži i

ženy se chovají k dětem rozdílným způsobem. Učitelé mají obecně více pochopení pro výše míněné chlapecké potřeby, učitelky naopak mívají sklon  chlapce zbytečně okřikovat a omezovat.

Co tedy brání tomu, aby bylo v mateřských školách učitelů více? Podle Labusové jde především o špatné finanční podmínky a poněkud konzervativní přístup Čechů k neznámému a nezvyklému. "V naší zemi projevujeme velkou nedůvěru k novinkám narušujícím letité stereotypy a nejsme příliš flexibilní," dodává k situaci Labusová.

Témata: školky
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Výuka moderních dějin? Historikové vidí nedostatky jinde než BIS

14.01.2019 16:41 Ve výuce dějepisu ve školách vidí historikové Vojtěch Ripka a Petr Blažek nedostatky, ale spíše v…

Karlova univerzita proti Zemanovi: Nejmenování dvou profesorů znovu skončí…

14.01.2019 16:14 Univerzita Karlova s největší pravděpodobností znovu podá správní žaloby proti rozhodnutí…

Zeman kašle na soud? Opět odmítl jmenovat Fajta a Ošťádala profesory

14.01.2019 13:20 Aktualizováno Prezident Miloš Zeman se rozhodl nejmenovat docenty Ivana Ošťádala a Jiřího Fajta z Univerzity…

Na českých školách se učí sovětská verze dějin? Ministerstvo chystá změny,…

14.01.2019 11:16 Prostor pro vyváženou výuku moderních dějin na školách chce ministerstvo školství zajistit během…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama