Pokud žáci ve škole argumentují, víc se naučí, potvrdil výzkum

Pokud žáci ve škole diskutují a argumentují, víc se toho naučí. Vžité přesvědčení, které dosud mělo jen malou oporu ve výzkumných datech, potvrdili odborníci z Masarykovy univerzity v Brně. Sledovali více než 600 žáků devátých tříd. Výzkum nyní publikovali v časopisu Learning and Instruction.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Školství, ilustrační foto
doporučujeme

Podle odborníků z Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity existuje silná individuální souvislost mezi promluvami konkrétního žáka a jeho výsledky v testu čtenářské gramotnosti. Čím víc ve výuce hovoří a argumentuje, tím lepší má výsledky.

"Vyplývá z toho, že ti učitelé, kteří dokážou své žáky dovést k tomu, aby o probírané látce diskutovali, pozitivně ovlivňují jejich učení," uvedla dnes v tiskové zprávě Klára Šeďová, vedoucí výzkumného týmu.

Odborníci při výzkumu měřili délku promluv žáků a také sledovali, jak často argumentují. Vyvinuli kvůli tomu i vlastní mobilní aplikaci EduCoM, aby byli schopni s patřičnou přesností sbírat velké množství dat.

Aplikace na tabletu ukazovala rozložení žáků ve třídě a badatelé tak mohli jednoduše monitorovat jejich aktivitu ve výuce. Kvalitu žákovského učení následně vědci zjišťovali prostřednictvím testů čtenářské gramotnosti zadávaných Českou školní inspekcí v roce 2017.

Odborníci z ústavu pedagogických věd o svých výsledcích Českou školní inspekci také informovali. Podle náměstka ústředního školního inspektora Ondřeje Andryse výzkum dokazuje, že je nezbytné kombinovat různé metody a formy výuky, včetně těch, které žáky více aktivizují.

Loading...
Vstupte do diskuze (1)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Co se stalo s penězi od Číňanů? Karlova univerzita si láme hlavu

24.01.2020 16:02 Aktualizováno Sporné financování česko-čínských konferencí, které se v minulých letech konaly na Univerzitě…

Platy učitelů: O kolik si polepšili?

22.01.2020 11:27 Nejméně o 1500 korun měsíčně mají letos vyšší plat zaměstnanci ve veřejné sféře. Patří mezi ně…

Zmatky v maturitách: Nikdo neví, jak mají skutečně vypadat

21.01.2020 17:42 Mezi učiteli není shoda na tom, jak by měla vypadat státní maturita. Podle některých by například…

Integrace Romů vázne. Řada se jich učí dle osnov pro mentálně postižené

16.01.2020 16:15 Romové se v základních školách učí stále často podle vzdělávacích plánů pro lehce mentálně…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama