Řada dětí se chce vrátit do školy. Výuka na dálku nevyhovuje 60 procentům žáků

Výuka na dálku, která ve školách funguje od druhé poloviny března, nevyhovuje zhruba 60 procentům žáků a studentů. Podle nich je horší než klasická školní docházka. Přibližně 44 procent dětí by se chtělo vrátit do lavic ještě před koncem letošního školního roku. Naopak lépe hodnotí online výuku kolem čtvrtiny školáků.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Školství
doporučujeme

Vyplynulo to z průzkumu, který mezi 400 žáky a studenty základních a středních škol po celé ČR udělala vzdělávací společnost Tutor. ČTK o tom dnes informoval mediální zástupce společnosti Jan Šimral.

Podle průzkumu vnímá přibližně 60 procent dětí současnou výuku na dálku jako problém ovlivňující kvalitu jejich vzdělávání. Zhruba čtvrtina neměla za celou dobu od druhé poloviny března, kdy se zavřely školy, ani jednou online výuku přes videokonferenci či audiokonferenci. Kolem 15 procent žáků nemá pro online výuku doma dostatečné technické vybavení a čtvrtina pro ni nemá doma dostatečný klid. Dotázaní podle autorů průzkumu často uváděli, že jako negativum online výuky vidí problémy s obrazem či zvukem a nepřehlednými aplikacemi.

Podle ředitelky společnosti Jany Pácalové je z průzkumu zjevné, že minimálně polovina učitelů má s online výukou problémy. "A to jednak po technické stránce, ale hlavně mnozí nejsou schopni online výuku naplnit smysluplně a žáky či studenty aktivně zapojit,“ uvedla.

Pozitivně podle ní děti hodnotí učitele, kteří vymýšlí zajímavé aktivity, jako je například natáčení videí v angličtině, vytvoření divadelního scénáře na zadané téma nebo online slepé mapy v zeměpise. "Žáci a studenti naopak nelibě nesou, když musí během vzdálené výuky například jen dělat výpisky z učebnice do sešitu, panuje chaos v zadávání úkolů nebo se učitelé mezi sebou nezkoordinují,“ řekla.

Řada dětí podle Šimrala uvedla, že jim vedle kontaktu se spolužáky a kamarády nejvíce chybí přímý kontakt s jejich učiteli a osobní přítomnost při vysvětlování látky. Dvě třetiny žáků nicméně odpověděly, že jim současná situace přinesla i něco pozitivního. Kolem 15 procent považuje výuku online za rovnocennou s výukou ve škole.

Vzorně podle autorů průzkumu zafungovali rodiče a jejich podpora. Kolem 95 procent dětí uvedlo, že je rodiče ve vzdálené výuce nějakým způsobem podporují. Jen pět procent žáků podporu rodičů nemá, i když by ji potřebovali. Se spolužáky není v žádném kontaktu sedm procent respondentů, ostatní běžně nebo alespoň občas.

Školy se kvůli pandemii koronaviru zavřely 11. března. Postupně se v omezené míře otvírají, ale výuka na dálku má být dle ministerstva školství dominantní do konce června.

Průzkum se uskutečnil v první polovině května. Zúčastnilo se ho 400 žáků od páté třídy ZŠ až po maturanty. Na druhém stupni ZŠ v Česku je 389.600 dětí a SŠ mají 423.838 žáků.

Průzkum fungování výuky na dálku dělala v dubnu i Česká školní inspekce. Podle ní se distančního vzdělávání účastní naprostá většina žáků základních a středních škol. Vůbec se školy nespojily se zhruba 9500 žáky.

Loading...
Vstupte do diskuze (1)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Do skupin na ZŠ se mohou přidat další děti, žáci mohou mimo školu

27.05.2020 20:25 Do skupin dětí, které se v pondělí vrátily na první stupeň základních škol, se můžou připojit další…

MŠMT stále počítá se slíbeným růstem platů učitelů v příštím roce

27.05.2020 17:03 Ministerstvo školství stále počítá s růstem platů učitelů v příštím roce o devět procent, jak se na…

Řízný dopis: Plaga zničil důvěru rodičů ve školu, píše zástupce…

26.05.2020 15:20 Aktualizováno Způsob postupného znovuotevírání škol zavřených kvůli koronaviru staví podle vedoucího středních…

V červnu se omezeně otevřou i střední a speciální školy

25.05.2020 20:20 Aktualizováno Do speciálních škol se budou moct vrátit děti se zdravotním postižením od 1. června. Schválila to…

Související:

Právě se děje

Další zprávy