ČT v průšvihu? RRTV zahájila správní řízení pro možné porušení zákona

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila s Českou televizí správní řízení pro možné porušení zákona. Problém se týká pořadu Newsroom, který odvysílal reportáž o někdejším kandidátovi do RRTV Petru Štěpánkovi. V něm reportéři uvedli podle rady uvedli neúplné informace, čímž mohli kandidáta, který se nakonec nominace vzdal, poškodit.

Přidejte svůj názor 13 komentářů

Česká televize

Petr Štěpánek patřil k těm, kteří kandidovali do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Navrhlo jej hnutí ANO. Když ale šéf hnutí a premiér Andrej Babiš řekl, že ho nepodpoří, stáhl Štěpánek, který už členem RRTV v minulosti byl. svou nominaci.

Proti Štěpánkově nominaci navíc protestovaly asi dvě stovky lidí, jeho osobou se zabývala i Česká televize, konkrétně pořad Newsroom. Podle kandidáta do RRTV šlo o štvanici. A prsem ukazuje právě na veřejnoprávní médium, které Štěpánek často kritizuje.,

V kauze teď došlo k dalšímu vývoji. „Rada pro vysílání zahájila s Českou televizí správní řízení pro možné porušení zákona, neboť ČT o mně odvysílala nepravdivé, respektive zavádějící informace. Jinými slovy: Ve snaze poškodit mě lhali redaktoři České televize, až se jim od huby prášilo,“ oznámil Štěpánek.

Přidal také konkrétní citace z tiskové zprávy RRTV. „Rada… rozhodla zahájit s provozovatelem Česká televize… řízení o přestupku…, kterého se mohl dopustit odvysíláním pořadu Newsroom ČT24…, kdy moderátorka tematického bloku věnovaného nominaci Petra Štěpánka na post radního Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, pronesla výrok „No a Petr Štěpánek. Člověk, který ve Velké radě seděl už na přelomu tisíciletí. Bylo to v době, kdy stát prohrál arbitráž o TV Nova a musel za to zaplatit přes 10 miliard. Podle mnoha komentátorů za to mohla i tehdejší rada, spoluvedená právě panem Štěpánkem“,“ píše se ve zprávě

RRTV poukázala na to, že se jednalo o výroky komentátorů z března 2003, tedy z doby bezprostředně poté, co byla stanovena částka za prohranou arbitráž.

„Byly zcela ignorovány skutečnosti týkající se dalšího vývoje zmiňované kauzy (zejména závěry Vyšetřovací komise Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pro zjištění skutečností v souvislosti s arbitrážním řízením ve věci CME vs. ČR ze dne 28. 1. 2005), čímž mohli diváci získat nedostatečné a zavádějící informace o této kauze i o roli, kterou v ní sehrával Petr Štěpánek jakožto tehdejší místopředseda RRTV. Provozovatel se tak mohl dopustit porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ varuje RRTV.

Vstupte do diskuze (13)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Plagiáty lámou vazy. Nejdřív ministři, teď možná i uznávaný profesor

18.12.2018 14:51 Profesor Filozofické fakulty Univerzity Karlovy Martin Kovář čelí podezření z plagiátorství. Kovář…

Schwarzenberg, Štětina, Kolář a další vzpomínají na Havla: Říkali jsme mu…

18.12.2018 11:49 Aktualizováno V neděli 18. prosince 2011 krátce před desátou hodinou ráno zemřel poslední československý a první…

Zeman nikdy můj respekt mít nebude. Je vulgární a protiústavní, spustila…

16.12.2018 22:01 Aktualizováno Herečka Aňa Geisterová se netají tím, že nepatří k fanynkám českého prezidenta Miloše Zemana. Na…

Jaká byla sledovanost letošní StarDance? ČT zveřejnila zajímavá čísla

16.12.2018 12:53 Aktualizováno Dosavadní díly letošní řady zábavné soutěže StarDance sledovalo v průměru 1,45 milionu diváků, což…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama