Black Friday. Česko čeká největší nákupní svátek, experti už teď ví, kolik toho nakoupíte

I nakupování má svůj svátek, který se nazývá Black Friday. Letos připadá na poslední listopadový pátek 29. listopadu a přinese do obchodu masivní slevy. Analytici portálu Black Friday Global již několik let sledují trendy spojené s marketingovou kampaní Black Friday v Česku a ve světě.

Přidejte svůj názor 3 komentáře

Slevy, ilustrační fotografie
doporučujeme

Black Friday Global analýzou zjistil, že průměrný občan České republiky si koupí 3 produkty. Lidé nejčastěji nakupují oblečení, obuv, elektronika, domácí spotřebiče, kosmetiku a dětské zboží. Až 62 % Čechů si nákupy naplánuje předem a letos plánují utratit v e-shopech a kamenných obchodech v průměru 5 937 Kč. Největší nákupní aktivita byla zaznamenána v dopoledních hodinách a večer.

Obchodníci se už začátkem listopadu chystají na tuto nákupní událost. Slibují vysoké slevy, které se koncem listopadu objeví v kamenných prodejnách a na internetu. „Obchodníkům nejde jen o zvýšení prodeje. Během Black Friday si prodejci v určitém smyslu vymění místa se zákazníky. Zatímco v běžném období nakupující projevují věrnost obchodníkům, aby mohli v budoucnu čerpat výhody, v listopadu je to opačně a obchody se snaží získat přízeň zákazníka vysokými slevami a velkým počtem zlevněných produktů,“ uvedl portál Black Friday. Global.

Obchodníci však mohou použít trik, kdy nejprve navýší původní cenu a pak daný produkt zlevní. Tedy zákazník nenakupuje za zvýhodněnou cenu, ale za tu, kterou si stanovil obchodník. Lidé si v tu chvíli myslí, že nakupují výhodně. Z tohoto důvodu vznikla online aplikace, která dokáže zjistit původní cenu výrobku a jeho vývoj v čase.

Do aplikace Hlídačshopů.cz stačí zkopírovat odkaz na vybraný produkt a spotřebitel uvidí, zda je opravdu zlevněn. Možné je i nainstalovat program přímo do webového prohlížeče a kontrolovat ceny rovnou na stránkách e-shopů, uvedl server TV Nova.

Podle údajů Black Friday. Global až 93 % lidí zná Černý pátek. Původně jde o jednodenní akci, ale v posledních letech se rozšířil a může začínat ve čtvrtek a prodloužit se až do konce týdne.

Údaje za rok 2018 ukazují, že během Černého pátku dochází v Česku meziročně k nárůstu prodejů až o 493 % oproti běžným dnům a na Slovensku stoupá zájem dokonce o 666 %. Průměrná sleva zboží byla v minulém roce 62 %.

Loading...
Vstupte do diskuze (3)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

"Hnutí Agrofert" dovršilo privatizaci Česka? Dopis z ministerstva vyvolal…

06.12.2019 14:14 Tajemník ministerstva zemědělství Jan Sixta poslal před měsícem dopis úřadům a firmám spadajícím…

Smartwings a ČSA zruší linky do Británie, chybí letouny Boeing

06.12.2019 14:08 České aerolinie (ČSA) a Smartwings definitivně zruší své linky do Velké Británie. Letečtí dopravci…

Šikana mezi zaměstnanci Škodovky: Projímadlo v kávě, zavírání do beden

06.12.2019 14:00 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto rozdala výpovědi svým zaměstnancům, kteří podle zjištění…

Pokuta 50 milionů za dvojí kvalitu potravin? Návrh prošel prvním kolem,…

06.12.2019 11:20 Vládní novelu zákona, která zakazuje prodej potravin v různé kvalitě, ale ve stejném obalu v…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama