"Výcuc všeho co smrdí." Porota udělila Sexistické prasátečko za vulgární reklamy

Brno - Anticenu Sexistické prasátečko letos získalo od veřejnosti Free Radio. Odborná porota vybrala reklamu firmy FEKO LT na čištění kanalizace. Snahou organizátorů akce je již několik let upozorňovat na sexistické stereotypy, používání odhalených žen a sexu k propagaci produktu, který s nimi nesouvisí.

Přidejte svůj názor

Ilustrační fotografie

Free Radio dostalo anticenu za facebookový příspěvek, který používá jazykový sexismus, ponižující vtip a zesměšňuje světovou kampaň #metoo, v níž ženy zveřejňují příběhy znásilňovaných žen. Na billboardu firmy FEKO LT je obrázek ženy sedící na záchodě oblečené jako prostitutky se sloganem "Výcuc všeho co smrdí". O výsledcích letošního ročníku informovala v tiskové zprávě Petra Havlíková ze spolku Nesehnutí, který soutěž organizuje.

Příspěvek Free Radia umístila odborná porota na druhé místo. Na obrázku je žena s odhaleným dekoltem opřená o stůl, se kterou zezadu souloží muž, jemuž není vidět hlava. Výjev doprovází slogan "Cesta k úspěchu nemusí být složitá, pokud jí rozumíte". Podle spoluorganizátorky Kristýny Pešákové v sobě reklama snoubí několik forem sexismu. "Žena je vyobrazena jako pouhý objekt, který je možné využít, a podporuje tak kulturu, kde se na ženské tělo nahlíží jako na věc. Zároveň celosvětová kampaň #metoo přinesla velké množství příběhů, kdy je moc v práci zneužitá právě skrze sex," uvedla Pešáková.

Reklamu firmy FEKO LT, kterou vybrala jako vítěze odborná porota, okomentovala organizátorka obdobné soutěže na Slovensku Diana Gregorová. "Chápu, že vytvořit zajímavou reklamu na čištění kanalizací je kreativně náročná úloha. Ponižování žen ale není cestou. Reklama vulgárním způsobem zesměšňuje zobrazenou ženu a v podstatě ji staví na stejnou úroveň s nežádoucím odpadem, čímž snižuje její důstojnost," uvedla Gregorová.

Veřejnost na druhé místo vybrala reklamu pivovaru Modrá hvězda, na níž je klečící nahá žena, v rozkroku má logo pivovaru a slogan je "Pivní pálenka dokonalá milenka". Třetí místo obsadila personální agentura Rich Service. Bez vazby k produktu dominuje billboardu žena v erotickém prádle se sloganem "Pustíme se do práce?"

Porotci na druhé místo vybrali zmíněnou reklamu Free Radia, třetí příčku obsadil pivovar Bernard za sérii reklam s nakreslenými polonahými ženami.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Češi, dávejte si pozor: Co vše o nás prozrazují data, která dobrovolně…

13.12.2018 10:55 Skrze věrnostní karty a všemožné mobilní aplikace jsou dnes o nás soukromé firmy schopné shromáždit…

Proč Praha nemá hradby? Královské město v minulosti vypadalo úplně jinak

13.12.2018 10:33 Během své návštěvy Prahy po prohrané válce s Pruskem v roce 1866 podepsal rakouský císař František…

Nebezpečnou alergií na zimu trpí čtvrtina lidí, jen o ní neví. Příznaky…

13.12.2018 09:25 Zimní měsíce s sebou přináší kromě sněhu a teplot hluboko pod nulou i další negativum. Mráz totiž…

Vědci bourají mýty: Je úplně jedno co jíme. Podstatné je něco jiného

12.12.2018 16:02 Nezáleží jen na tom, kolik toho sníme, ale i na tom, kdy to sníme. Makarony, biftek nebo zmrzlina:…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama