Užívání sociálních sítí v ČR začalo letos klesat, odhalil průzkum

Používání sociálních sítí v Česku začalo klesat. Zatímco loni na ně chodilo denně 80 procent českých uživatelů internetu, letos je to 77 procent. Průměrná doba stráveného času na sítích klesla ze 149 na 143 minut denně. Stagnace se týká především Facebooku, naopak Instagram svou pozici posiluje. Významně také rostou chatovací aplikace. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který na začátku 2. čtvrtletí realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Instagram

"Letošní výsledky průzkumu AMI Digital Index naznačují změny na poli sociálních médií. Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu. Stagnaci samozřejmě způsobuje i fakt, že aktuálně je na sociálních sítích již přes 94 procent českých uživatelů internetu," uvedl vedoucí partner AMI Communications Marek Stránský.

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává nadále dvojice YouTube a Facebook, které vyzkoušelo 94 procent respektive 92 procent českých uživatelů internetu. Výrazně posílil Instagram, který jako jediný roste stejně dynamicky jako v předešlých letech. Osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 procent uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce.

"Premiantem mezi sociálními sítěmi je letos Instagram. Velikostí je sice na třetím místě, ale jako jediná sociální síť aktuálně vykazuje potenciál pro další významnější růst. Uživatelé si velmi oblíbili formát Instragram Stories, ale začíná se prosazovat i novinka loňského roku Instagram TV. To je formát, který chce v budoucnu konkurovat YouTube," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Instagramu se také daří lépe oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální média klíčový faktor.

Průzkum dále potvrzuje pasivitu významné části uživatelů sociálních médií, kdy uživatelé přidávají příspěvky stále s menší frekvencí. Téměř 40 procent lidí na Facebooku nepřidává příspěvky vůbec, nebo jen několikrát ročně. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 procent uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně, v roce 2018 tak činilo necelý 15 procent.

Postoj mladých Čechů k Romům se zlepšil, ukázal průzkum

18.10.2021 12:59 Mladí Češi Romům stále neměří stejným metrem jako Čechům, jejich postoj vůči nim se však proti…

U pražské ÚVN proběhla další demonstrace proti chování kanceláře prezidenta

17.10.2021 13:57 Před hlavním vjezdem do Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v pražských Střešovicích, kde je…

Počet nových smluv o stavebním spoření v pololetí klesl

17.10.2021 08:14 Stavební spořitelny uzavřely v pololetí 217.539 nových smluv o stavebním spoření, což byl meziroční…

U Pražského hradu protestovalo asi 200 lidí proti chování kanceláře…

16.10.2021 20:10 Na Hradčanském náměstí v Praze dnes večer protestovaly zhruba dvě stovky lidí proti chování…

Mezi nejméně prestižní profese patří uklízečka, ostraha a dělník

16.10.2021 09:15 Mezi nejméně prestižní profese patří v ČR i ve světe uklízeč či uklízečka, ostraha a stavební…

Restauratéři se brání možnosti, že by sami kontrolovali bezinfekčnost

15.10.2021 16:52 Restauratéři nesouhlasí s návrhem ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO), aby kontrolovali…

Neočkovaným se od pondělí ztíží návrat z Finska, Maďarska a Lucemburska

15.10.2021 10:59 Z Finska, Maďarska a Lucemburska bude od pondělí pro lidi nenaočkované proti covidu-19 obtížnější…

Žalobkyně navrhla řidiči, který srazil a zabil prvňáka, dvouletou podmínku

14.10.2021 18:06 Aktualizováno Státní zástupkyně Klára Loudová dnes před kladenským soudem navrhla v závěrečné řeči podmíněný…

Pelta zopakoval, že nesouhlasí s obžalobou v kauze sportovních dotací

14.10.2021 17:00 Bývalý předseda Fotbalové asociace ČR (FAČR) Miroslav Pelta dnes u soudu v případu údajných…

Češi si připlatí. Svaz řekl, o kolik zdraží pečivo

14.10.2021 16:53 Průměrný Čech podle Svazu pekařů a cukrářů ČR měsíčně utratí za chléb asi 120 korun. Kvůli…

Související:

Právě se děje

reklama