Řvoucí reklamu v televizi snad ztiší zákon, říká poslanec Skokan

Praha - Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se v Česku možná stane minulostí. Vznik zákona, který by tento problém upravil, iniciuje podle informací agentury Mediafax poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan (VV).

Ilustrační fotografie
doporučujeme

"Diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvedl Skokan. Sám už na začátku letošního roku oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili.

"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," zmínil poslanec. Připomněl, že stejný záměr podporuje i petice a že o stejném tématu nyní hlasují příznivci Věcí veřejných na stranickém webu.

Agentuře Mediafax Skokan řekl, že návrh zákona, na kterém spolupracuje i s odborníky na šíření zvuku, předloží kolegům ve volebním výboru pravděpodobně v únoru 2012. Nejdřív ale musí záměr odsouhlasit právě "véčkaři". Termín pro vyjádření svého názoru mají do 21. prosince.

Podle poslance VV může být českou inspirací, "v dobrém i špatném", například Slovensko, kde zákaz vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí platí čtyři roky. "Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu," zmínil.

Proti sjednocování hlasitosti televizní reklamy existuje vnitrostranická opozice i v samotných VV. "Nemyslím si, že regulování hlasitosti v reklamách je správným krokem. Pro mnoho lidí je obtěžující reklama sama o sobě a hlasitost je jen jedním z aspektů, který problematiku ve své celistvosti vyřešit nedokáže," uvedl na webu strany člen rady a grémia VV Michal Pavel.

Hlasitost reklamy je podle Pavla vnímána subjektivně a záleží především na tom, v jaké části pořadu je nasazena. "Reklama v průběhu akčních scén nebude nikdy tak rušivá, jako reklama vložená do pořadu typu Nedělní chvilka poezie," zmínil člen grémia a rady VV.

Pavel navíc upozornil, že nařízené snížení zvukové hladiny reklamy nemusí situaci vyřešit. "Vnímání hlasitosti závisí i na tzv. promodulování signálu, tedy energie obsažené v signálu. Nejsem proto zastánce další regulace v oblasti televizního reklamního vysílání. Koneckonců, vypnout televizi zvládne každý soudný člověk sám," uzavřel.

Témata: reklama | televize
Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Policie obvinila ČSAD Liberec a BusLine z pletich v zakázce. Škoda jde do…

04.08.2020 13:13 Z pletich ve veřejné zakázce obvinila policie dopravní společnosti ČSAD Liberec a BusLine.…

Část Česka sužují lijáky. Hladiny řek stoupají, hasiči mají více výjezdů

04.08.2020 12:42 Aktualizováno Hasiči na jihu Moravy po vydatném dešti evidují zvýšený počet výjezdů kvůli popadaným větvím či…

Kdo před 121 lety vraždil? Žalobci přijali podnět na přezkum soudu s…

04.08.2020 10:52 Českobudějovické státní zastupitelství přijalo podnět přezkumu soudu s Leopoldem Hilsnerem, který…

Příprava vraždy tety. Odsouzený Nárožný chce obnovu procesu, prý má nové…

04.08.2020 10:40 Pavel Nárožný z Přerova pravomocně odsouzený ke 13 letům vězení za přípravu vraždy jeho tety se…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama